Varför vänder vi på dygnet?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1220050 av Fantasio
Viska verkar vara välbesökt även om nätterna, vi är många som inte sover då. Varför sitter du uppe? Hur ofta har du vaknätter eller går och lägger dig sent? Jag känner mig avslappnad och tycker faktiskt att det känns nästan mysigt att vara uppe. Om dagarna har jag medicinhämtning och hjälper mina föräldrar lite, nätterna är mina att göra vad jag vill med.
Mer
4 år 2 månader sedan #1220052 av Vierja
Samma, mer avslappnad. Inga skyldigheter eller plötsliga orosmoment under natten så man kan bara softa.
Mer
4 år 2 månader sedan #1220092 av Admin1
Det var vanligare förr att folk var här på natten. Idag är det nog inte så vanligt. Gissar att om man är vaken på natten har man dygnsrytmsstörningar.
Dygnsrytmstörningar (kan vara insomning kl 3 på natten och sedan normal sömn i 7-8 timmar). Sömnmedicin används ej, men melantonin, ljusterapi och minskad sömn. Höga doser antipsykotika lång tid kan ge svagare dygnsrytm.
Mer
4 år 2 månader sedan #1220094 av Geta
Svar från Geta i ämnet Varför vänder vi på dygnet?
Brukar ibland vara vaken på natten. Då dricker jag kaffe och äter en smörgås och surfar på internet.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1220102 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Varför vänder vi på dygnet?
kom att tänka på att det står ju om i den heliga bibeln att antikrist kommer att (försöka?) ändra på lagar och tider.
och när det gäller klockslagen så verkar det vara ganska säkert att de på "den tiden" räknade från och med att solen gick upp. dvs den första timmen på dygnet var förmodligen på morgonen, men numera så börjar det på natten. och jag undrar om det ligger nån satanisk plan bakom det kanske, typ som om man kommer från mörkret men ska in till dagen. eller som om halva dagen hade gått, innan man ens vaknar på sängen. eller som om dagen ska börja snart, när man ligger i sängen och försöker sova... massa knäpptankar kanske man kan få pga av detta.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 2 månader sedan #1220107 av Geta
Svar från Geta i ämnet Varför vänder vi på dygnet?
Förr blev nog inte folk utbrända eller gick in i väggen :väggen när de fick sova, när det var mörkt.