Långa kvällar och nätter

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
30 jan 2020 22:09 #1224968 av Fantasio
Långa kvällar och nätter skapades av Fantasio
Usch för att bara sitta och glo en hel kväll och natt. Jag kedjeröker och är på Facbook, Viska och Youtube. Men att sitta vid datorn så länge är jobbigt och tråkigt. TV-spelet stressar upp mig, tycker spelen är så svåra. Förutom Zelda, men det kan jag inte hålla på att spela hela tiden. Man kan ta en promenad, men så här dags kan man bli nedslagen om man går ut. Och jag känner inte för att gå ut. Då återstår sängen. Vilket jäkla liv man lever.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
30 jan 2020 22:17 #1224979 av memphis
Svar från memphis i ämnet Långa kvällar och nätter
Jag har vant mig vid sömnlösa nätter nu, och jag tycker nattens timmar går snabbt. Gör inte mycket nattetid, för jag vill inte störa min hund som sover gott, utan jag tillbringar natten i sängen med min smartphone.

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
30 jan 2020 22:25 #1224983 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Långa kvällar och nätter
Du surfar alltså på telefonen, Memphis? Jag skulle ju kunna slå på TV:n, sitta och slötitta.

Mer
30 jan 2020 22:31 #1224987 av memphis
Precis Fantasio, jag surfar med mobilen. Det är mer vilsamt än att sitta upp med en dator.

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
30 jan 2020 22:50 #1224990 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Långa kvällar och nätter
Min kompis sitter upp om nätterna. Ibland sover han hela natten, men ofta några timmar eller inget. Han ser på TV och ibland ringar han mig. Han brukar chansa på att jag är vaken, han kan ringa vid tre på natten. Han surfar från sin mobil, men får ibland slut på surfen. Då blir han beroende av TV:n. Just nu är jag hur pigg som helst och jag skulle kunna ringa honom och snacka lite, för han ska vara uppe några timmar till.

Mer
30 jan 2020 22:54 #1224993 av memphis
Jag ska inte göra misstaget att ta theralen ikväll. Det förstör ju smaklökarna för lång tid framöver. Jag vill kunna fika i stället och dricka julmust.

• Cosmos
  • Cosmos Profilbild
  • Borta
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
30 jan 2020 22:59 #1224997 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Långa kvällar och nätter
Det är problematiskt om man inte ser bra. Då är datorn att föredra. Jag har en android-TV vilket möjliggör att ha både Netflix och Viaplay på TV. Dessutom finns Youtube så det går att se musikvideos med riktigt stereoljud genom min ljudanläggning genom att koppla och dona. Inte för att jag använder så mycket som jag borde men det räcker med att jag kan.

Mer
30 jan 2020 23:11 #1225003 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Långa kvällar och nätter

memphis skrev: Jag ska inte göra misstaget att ta theralen ikväll. Det förstör ju smaklökarna för lång tid framöver. Jag vill kunna fika i stället och dricka julmust.

Theralen finnes kun som piller i Norge. Her selges det under navnet Vallergan. Smak er ikke noe problem da, men det virker ikke noe på meg. Sover ikke, men er ikke trøtt heller.

Sidan laddades på: 0.233 sekunder