Någon som delar upp sömnen?

Mer
3 år 11 månader sedan #1247787 av Nissegossen
Att gå efter klockan är ett modernt påfund de vaknade på natten och steg upp kunde umgås med grannarna äta mat och gå och lägga sig när de blev trötta gissar att de vaknade när det började bli kallt och de kunde lägga på mer ved och att de gick och lade sig när de fått upp värmen Igen. Kan ju inte länka på telefon annars hade jag be visar mitt påstående

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 11 månader sedan #1247791 av Geta
Svar från Geta i ämnet Någon som delar upp sömnen?
När jag var barn hade vi ingen centralvärme. Det blev svinkallt på natten vintertid. Man fick hoppa fort ur den sköna sängvärmen på morgonen och kvickt ta på sig kläderna.
Mer
3 år 11 månader sedan #1247847 av Nissegossen
Minns hos min mormor hade tjocka bolster på mig, min mor kom in på morgonen och skyffade in nya kol i kaminen, svinkallt på golvet men där jag låg var det varmt och gott, En potta under sängen men dass var ute ingen vill gå utedass när ser var tvåsiffrigt grader kall

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 11 månader sedan #1247881 av memphis
Själv har jag ingen erfarenhet av sådana enkla förhållanden. Men jag hade en arbetskamrat som var gammal och hade levt ett hårt liv som dräng när han var pojke. Han fick mycket stryk för han var en "idiot". Och han berättade att rummet han fick sova i var så kallt att hans hår frös fast i väggen när han sov.
Mer
3 år 11 månader sedan #1247886 av Geta
Svar från Geta i ämnet Någon som delar upp sömnen?
Jag tycker att det är lyxigt att jag har varmvatten och dusch idag.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252066 av krokus

Geta skrev: När jag var barn hade vi ingen centralvärme. Det blev svinkallt på natten vintertid. Man fick hoppa fort ur den sköna sängvärmen på morgonen och kvickt ta på sig kläderna.

När jag sov i vindskydd/tält med scouterna, fick jag lära mig att lägga kläderna längst ner i sovsäcken vid läggdags. Då var kläderna någorlunda varma på morgonen när de skulle tas på.