Ångest -> funderar på självmord?

Mer
3 år 11 månader sedan #1249322 av Lyvix
Funderar (också) ni på om ni ska ta livet av er när ni har ångest? Eller har jag förväxlat ångest med något annat så som depression. Får attacker där jag känner ångest och har tankar på självmord men tycker att livet ganska genomgående är skräp oftast också. Vet inte vad jag har för känslor. Kanske är lite deppig och har ångest.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249323 av Geta
Nej, gör som Nissegossen- gå rakt igenom ångesten. Då försvinner den.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249325 av Fantasio
Ja, ångesten har fått mig att tänka på självmord. Första gången jag vårdades var för att jag ej ville dö innerst inne, så jag sökte hjälp. Fast jag hade en psykos då, men med mycket ångest.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249375 av Admin1
Det är väl främst depression som framkallar självmord, men även psykos och missbruk. Vid schizofreni finns antipsykotikat Clozapine, som minskar självmord. Quetiapin är att antipsykotikum, som också lindrar depression och ångest. Quetiapin används ofta vid bipolär med depression eller bipolär 2.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1249413 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Ångest -> funderar på självmord?
Nej är du jagad av röster börjar du till sist se det som en väg ut, har träffat de med svår ångest också som även de ser det som sin befrielse ut ur ångest, du ser det lite från fel synvinkel, har man själv varit där förstår man känslan.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249442 av Drummer
Jag kan få självmordstankar när jag har mycket ångest, men jag tänker på överlevnadsstrategi att den är stark och man klarar mer än vad man tror!