SBU: Ketamin, ett alternativ vid svår depression

  • dietcoke
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1252051 av dietcoke
Vad tycker ni andra om detta?

Pressmeddelande från SBU.

Jag var själv svårt deprimerad ett par år innan min schizofreni bröt ut, och blir fortfarande(!) behandlad med antidepp utöver psykosmedicinerna. Läkarna är envisa med att jag ska fortsätta med dem, de påstår att antideppen boostar antipsykotikan.

Jag skulle kunna tänka mig att prova ketamin istället för, som nu, äta massa antidepp. De för med sig ganska otrevliga biverkningar.

Vad säger ni andra?
Ketamin - hiss eller diss?
Mer
3 år 11 månader sedan #1252053 av Vatten
Det har varit känt länge att ketamin har haft en av de starkast uppmätta antidepresiva effekterna, dessutom på en terapiresistent population. Effekten är dessum förhållandevis mycket snabb
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252057 av Nissegossen
Sex på tabletter eller dropp är det helt dött därnere noll sexlust det sade en medpatient med Anafranil med droppställning i rökrummet på psyket


Ett barns farligaste plats är i sin blivande mammas mage innan dess kan det vara stor dispyt barn eller inte? Eller med vem? Att det ger depression är inte konstigt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Nissegossen.
  • dietcoke
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1252058 av dietcoke
Precis, Vatten. Effekten kommer snabbt, men endast när det går ur kroppen.

Folk missbrukar denna effekt, tyvärr.. Om detta inte varit ett faktum så kanske, bara kanske det lanserats ett nytt antidepp med ketamin som bas.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252059 av Vatten
Ketamin har länge används som antidepresiv behandling på de svåraste fallen i flera länder.
  • dietcoke
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252060 av dietcoke

Nissegossen skrev: Sex på tabletter eller dropp är det helt dött därnere noll sexlust det sade en medpatient med Anafranil med droppställning i rökrummet på psyket

Jo, för många är det ett stort problem Nissegossen.

Vatten skrev: Ketamin har länge används som antidepresiv behandling på de svåraste fallen i flera länder.

Ah? Vilka länder är det, Vatten?
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.