SBU: Ketamin, ett alternativ vid svår depression

Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1252094 av Vatten

Jamen och kokain har vi haft flera varianter av på de svenska apoteken, men det var längesedan nu.

Pastiller från Astra med kokain

För att inte tala om alla galna ideer folk fått från kokain, tex Sigmund Freud. Många recept blev det.

www.kokain.n.nu/kokain-bilder

zoegas skrev: Heroin har också varit en hostmedicin du.

Visst, opium med bröstmixitur ersattes under en kortare period av olika förfinade lösningar, varav diacetylmorfin dvs Heroin var en. Heroin hcl i sirap Avregistrerades i Sverige 1958
www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=AP_00003202
www.fass.se/LIF/substance?userType=2&sub...d=IDE4POCNU9OAZVERT1

Opiumderivat som Noskapin och papaverin används idag.
Liksom Xylocain ersatt kokain inom tandvården
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1252161 av Richard
Ketamin hjälper rätt bra mot depression, men jag tyckte inte effekten satt i så länge, kanske 2 månader, efter att ha tagit runt 80 mg ketamin, 2 ggr i veckan i en månad. Men det kändes ungefär som efter ECT-behandling. Men av ketamin så påverkas inte minnet.
Mer
3 år 10 månader sedan #1252168 av Vatten

Richard skrev: Ketamin hjälper rätt bra mot depression, men jag tyckte inte effekten satt i så länge, kanske 2 månader, efter att ha tagit runt 80 mg ketamin, 2 ggr i veckan i en månad. Men det kändes ungefär som efter ECT-behandling. Men av ketamin så påverkas inte minnet.

Var det via läkare eller på annat vis? Tabletter eller pulver? Berätta lite mer kring omständigheterna
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1252208 av Richard
Nä, det gjorde jag på egen hand.
Inte helt lagligt, men fördelade ketamin i doser om ca 80 mg, via en näs-sprayflaska.

Se bara till att det är s-ketamin, eller esketamin som det också heter. Kan köpas via "skummisar", o säkert på darknet. Man behöver inte ta det via näsan, men det är enklast, då det ger sämre effekt om man t.ex. äter det. Jag testade nässprayen med vatten så jag kunde räkna på dos, alltså hur många sprayningar som behövs var gång för att det ska bli ca 80 mg var gång.

Sen tog jag ca 5-6 sprayningar per gång, som jag hade räknat på, som blev sammanlagt ca 80 mg, o man kan bli lite snurrig i nån timme. Bäst är att bara ligga o lyssna på bra musik typ. Sen efter 2-3 ggr, måndag o torsdag körde jag på, så kände man sig lite fräschare o piggare, men jag kommer inte att göra det igen som det ser ut nu. Dels vill jag inte hålla på med illegal narkotika, o sen mår jag hyfsat bra humörsmässigt sett nu med hjälp av SNRI.

En behandling på sjukhus har jag enligt vissa källor sett kostar ca 130 000 kr. Jag blandade till egen för 514 kr, inkl. sprayflaskan...
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Richard.
  • dietcoke
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1252217 av dietcoke
Tack Richard för din berättelse. Det är väldigt bra tips. :)

Att vänta på att ketamin kommer göras lagligt är nog en ren önskedröm
Dessutom så är läkare ej intresserade utav något bot, eftersom de då förlorar sina konsume... förlåt, patienter.
Mer
3 år 10 månader sedan #1252220 av Geta