Suicid/självhat

Mer
3 år 11 månader sedan #1254409 av Clean
Svar från Clean i ämnet Suicid/självhat
Björk har du några planer på att ta ditt eget liv? Eller som zoegas tror att det inte är så farligt.

Men om du verkligen har självmordstankar så bör du veta många som tycker inte livet värt att leva som ändå tar sig igenom utan att ta livet av sig är så glada och tacksamma för det att dom överlevde och tog sig igenom det. Du är intelligent så du borde förstå vad jag menar även om det ser mörkt ut just nu.

Om din mottagning om du har bra kontakt med dom så kontakta dom eller inte då psykakuten om ditt mående blir akut. Du måste verkligen söka dig till psykakuten då.

Kanske behöver du antidepressiva eller höja eller byta antidepressiva om du redan äter det. Annars kan jag rekommendera antidepressiva!

Om du behöver någon att prata med så finns flera här för dig som du ser på din tråd på svaren. Vad än det är du går igenom så finns folk här för dig.

Ditt liv är minst lika värdefullt som någon annans eller medlemmar på viska.Du måste börja prata lite snällare mot dig själv.

Jag vet flera härinne som är ruttna och värdelösa och patetiska ursäkter till människa, men du är fan inte en av dom! Tro mej!! Du och ditt liv är mer värt än något annat. Så prata lite mera snällt mot dig själv, kanske är ett steg, eller?

Styrkekramar!
Mer
3 år 11 månader sedan #1254679 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Suicid/självhat
björk,
Tala med personalen om dina självmordsplaner. Kanske du behöver antidepressiva eller dosändring. Din medicin Clozapine minskar risken för självmord så viktigt att du tar den.
Mer
3 år 11 månader sedan #1254693 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Suicid/självhat
Du är värd lika mycket som ett solsystem i Universum, din själ är värd det precis som alla andra själar, tar du och begår ett självmord är du helt utan värde. Du bränner dina broar och får skåda djupet i Universum tillsammans med den potentaten som Gud tagit avstånd från.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 11 månader sedan #1254698 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Suicid/självhat
Om antidepressiva skulle være aktuelt, er nok best å være innlagt i den perioden.
Mer
3 år 11 månader sedan #1254702 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Suicid/självhat
Håller med vid insättandet kan det vara större risk för susidering, självmord det skall vara låst avd, då faran är som störst vid insättning av antidepressiv medicin

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1254710 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Suicid/självhat
Jag tror det är bra att prata med någon björk, präster är bra i min erfarenhet.

/Dave
Last edit: 3 år 11 månader sedan by 1Dave.