Ångest som sätter sig i kroppen

Mer
3 år 9 månader sedan #1265350 av Cosmos
Nät det gäller ångest måste man mota den i grind så att man förhindrar att den få grepp över en. Att vara ensam och sysslolös är en perfekt trigger för ångest. Likaså att koncentrera sig på kroppen och hitta felfunktioner. Kort sagt, du måste aktivera dig och komma ifrån din onda cirkel. Du har ju vänner. Träffa dem för en fika eller en öl eller också bara ring till dem. Vad som helst utom navelskådning.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265353 av Fantasio
Jag gillar att sitta på en uteservering med en öl eller två och titta på folklivet. Men han jag umgås mest med är ständigt pank. Navelskådning blir det lätt när man sitter hemma hela dagarna, det stämmer, Cosmos.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265354 av Cosmos
Det kostar inte pengar att umgås. På de sätt som går.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265770 av Fantasio
Är det verkligen ångest som ligger bakom smärtan under höger bröst? Ungefär vid det nedre revbenet.
Mer
3 år 9 månader sedan #1266056 av Fantasio
Ångest trodde jag bara innebar att man blev rastlös, eller var tvungen att schappa från vad det nu var man höll på med. Jag visste inte att det kunde sätta sig på kroppen. Jag upplever nu stickningar i vänster hand, är det ångest? Verkar ju helknas. Men jag mådde superdåligt förra året. Var ute och irrade och kunde tänka "hinner jag fram till övergångsstället, eller faller jag död ner innan det?" Då hade jag kraftiga hjärtbesvär och även viss smärta i magen. Hur vanligt är det att ångest sätter sig i kroppen?
Mer
3 år 9 månader sedan #1266061 av Geta
Jättevanligt!