Fix ide - hur släpper man sånt?

Mer
3 år 9 månader sedan #1257673 av Cosmos
majak:

Själv har jag skräck för att flytta trots att jag inte har någon drömlägenhet. Nästan varje natt drömmer jag om min gamla lägenhet där jag trivdes ofantligt bra. Den var en riktig kanonlägenhet med bästa läget i stan. Men jag blev besatt av att flytta när jag inte längre stod ut med lägenheten på somrarna eller de nya grannarna. På somrarna var där stekhett när solen låg på från tidiga morgonen till den gick ner. Och mina nya grannar var en mardröm när de spelade så högt att de gick att höra texterna trots att det låg en lägenhet emellan.

Jag har därefter inte hittat en mysigare lägenhet, trots fem sex ställen efter. Drömmer att jag åter flyttar in efter min mamma som har bott där ditintills. Hon plus kackerlackor d v s. Drömmar är smarta. Hade ju kackerlackor men det var i en annan lägenhet. Och så mamma mitt upp i alltihop. :ljus
Mer
3 år 9 månader sedan #1257856 av krokus
Majak,

Flytta som är så jobbigt! Själv gillar jag att hjälpa andra flytta (äta pizza är det bästa), men att flytta själv är ingen höjdare.

Du kanske kan skriva ned en lista med vad som är positivt och negativt med att flytta?
Mer
3 år 9 månader sedan #1257859 av Geta
För några år sedan hjälpte jag en granne att flytta. Hon bjöd på praliner ur en Aladdinask för att hålla mig igång.
Mer
3 år 9 månader sedan #1257874 av krokus
Geta,
Nää vilken snål granne! :snopen
Mer
3 år 9 månader sedan #1257875 av Geta
En tid efteråt blev jag bjuden på en golfrestaurang av grannen.
Mer
3 år 9 månader sedan #1257892 av Cosmos
Hatar verkligen att flytta. Det är gräsligt att be folk om hjälp med flytten så de senaste flyttarna har jag haft flyttgubbar och betalt för det.