Att behöva prata om det man egentligen inte pratar om...

  • dietcoke
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1262007 av dietcoke
Vad ska man göra, om man bär på upplevelser som man egentligen inte klarar av att bära på ensam men som "typ alla" tycker att man ska hålla för sig själv. eller hålla tyst om..?

(För exakt 4 år sedan var jag med om en så kallad "Home invasion" när jag fortfarande jobbade utomlands. Har mått så inihelvete dåligt sedan dess).

Råd och tips är kanske inte lösningen på allt, men... Det är i alla lfall svårt att veta vart man ska vända sig, när man blivit kickad från regionen med motiveringen att de inte har någon behandling för ptsd... Det känns otroligt tungt. Visst finns det privata terapeuter, men hur dyrt blir inte det? :tänk
Mer
3 år 9 månader sedan #1262008 av Nissegossen

dietcoke skrev: Vad ska man göra, om man bär på upplevelser som man egentligen inte klarar av att bära på ensam men som "typ alla" tycker att man ska hålla för sig själv. eller hålla tyst om..?

(För exakt 4 år sedan var jag med om en så kallad "Home invasion" när jag fortfarande jobbade utomlands. Har mått så inihelvete dåligt sedan dess).

Råd och tips är kanske inte lösningen på allt, men... Det är i alla lfall svårt att veta vart man ska vända sig, när man blivit kickad från regionen med motiveringen att de inte har någon behandling för ptsd... Det känns otroligt tungt. Visst finns det privata terapeuter, men hur dyrt blir inte det? :tänk


Rådet är, skaffa Quetiapine och du slipper uppvaknande i insomningsögonblicket. Veteraner i både Irak och Afganhistan får quetiapine som gör att man inte sätter sig upp pga PTSD kan rekommendera det. Vad gäller tipset ligger Admin bra till för korrekt info

Du sover gott på quetiapine inget att på skaffa quetiapine.

Dock en varning är på sin plats medicinen verkar så snabbt att när du tagit var i sovkläderna då det verkar snabbt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • dietcoke
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1262009 av dietcoke
Hmm. Quetiapin, säger du? :tänk

Ska kolla upp det. Tack.
Mer
3 år 9 månader sedan #1262018 av memphis
Dietcoke, vad är en home invasion? Är det ett inbrott?
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1262025 av ingrid64marie
Det undrar jag med, vet inte vad en " Home invasion " är.
  • dietcoke
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1262033 av dietcoke
Home invasion: intrång när den boende är hemma, med uppsåt att göra skada på person och/eller ägodelar...

en.wikipedia.org/wiki/Home_invasion