Ångest!

Mer
3 år 5 månader sedan #1295946 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Ångest!
Du har nämnt att vissa människor ropat elaka saker till dig. Hur förhåller du dig till det?
Mer
3 år 5 månader sedan #1295956 av krokus
Svar från krokus i ämnet Ångest!

Drummer skrev: Hur många av er känner ångest mer eller mindre. Hur blir ni när ni får ångest?

Ja, jag känner ångest över konkreta saker och även mer diffus ångest.

När jag umgås med vänner och bekanta känner jag press på att prata och skämta. Kan nog framstå som en glad prick, men det är mest en fasad. Jag skyller på mobbning i skolan, att det är därför som jag har utvecklat social fobi.

Har även andra former av ångest. Jag kan exempelvis inte ta det lugnt och har svårt att gå ned i varv. Mina händer är som en rökares, iskalla. Detta på grund av att jag alltid är spänd och ångestfylld.

Jag brukar säga att jag är en vandrande ångest. Sad but true.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295959 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Ångest!
Mer
3 år 5 månader sedan #1295960 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Ångest!
Får du inte energi och magi när du har sex krokus?
Mer
3 år 5 månader sedan #1295966 av krokus
Svar från krokus i ämnet Ångest!
Drummer,
Visst hjälper fysisk närhet med mycket! Men energi? Har inte lagt märke till det.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1295976 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Ångest!

krokus skrev: Ja, jag känner ångest över konkreta saker och även mer diffus ångest.

När jag umgås med vänner och bekanta känner jag press på att prata och skämta. Kan nog framstå som en glad prick, men det är mest en fasad. Jag skyller på mobbning i skolan, att det är därför som jag har utvecklat social fobi.

Har även andra former av ångest. Jag kan exempelvis inte ta det lugnt och har svårt att gå ned i varv. Mina händer är som en rökares, iskalla. Detta på grund av att jag alltid är spänd och ångestfylld.

Jag brukar säga att jag är en vandrande ångest. Sad but true.

Känner igen mig. När jag var yngre var jag alltid clownen i sällskapet, mest i ungdomen. Så rädd att någon skulle märka hur jag var och vad jag kände. Ångesten bara växte i bröstet. Men så är jag inte längre och ångesten har klingar av. När jag gjorde en ADHD-utredning för sisådär 25 år sedan, så visade testerna att jag alltid har lidit av social fobi. Däremot hade jag inte ADHD...
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Admin1.