Coca cola mot depression?

Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1298146 av Zoidar
Jag var lite deppig. Så satt jag här i soffan och satte i mig en liter cola zero. Då försvann deppigheten. Tycker jag erfarit det innan också. Vad kan det bero på? Kan väl inte va koffeinet, för jag dricker redan massor av kaffe.

Kan det helt enkelt vara att man blir välmående av fylla magen?

Kan det vara sötningsmedlet?

Kan det vara något ämne i colan?


Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1298149 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Coca cola mot depression?
Koffein, socker och kola är alla upp, upp, uppiggande. Dock är det kortsiktigt. Sedan rasar man ner i deppighet, kanske djupare än förut. Det är enklare att hålla sig på Lagom utan coca-cola och liknande drycker är min erfarenhet.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 4 månader sedan #1298158 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Coca cola mot depression?
Jag mår också bra på Cola. Det är vederkvickande på något sätt. Den där mätta känslan, följt av lite rapar kanske påminner oss om en helt annan period av vårt liv; när vi var bebisar. Det som skiljer Cola från annan läsk är fosforsyran. Välmåendet kanske är triggat av denna?
Mer
3 år 4 månader sedan #1298162 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Coca cola mot depression?
är inte receptet hemligt på Coca cola?
Mer
3 år 4 månader sedan #1298183 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Coca cola mot depression?
Finns kanske rester av kokain i?

Det har genom åren ryktats om många ingredienser, bland annat att Coca Cola ska ha innehållit kokain. Detta stöds av Frederick Allen med flera historiska uppgifter i boken Secret Formula. Enligt boken togs den sista spårmängden kokain bort ur receptet år 1929. Från början skall kokainet ha ansetts ha en medicinsk funktion.[7] Coca Cola hävdar dock på sin officiella hemsida att drycken aldrig innehållit kokain. /wikipedia

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 4 månader sedan #1298185 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Coca cola mot depression?
låter intressant, det där med lindra depression.

Det är fredag - så jag tänker köpa en Coca cola ikväll!