Sover bättre med öppet fönster o tågljud

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1300981 av Pimed
Jag gillar skogen. Kan inte tänka mej annat. Hur fick du lägenhet så centralt? Hur länge stod du på kön? Har du billig hyra? Har nåt minne av att du hade jävligt hög hyra och kanske var tvungen att flytta.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300983 av Cosmos
Jag bor i en etta med en hyra på drygt 8.000 i månaden. Men då är P-platsen inräknad. Detta är ett 55+ boende och har därför kort kö. Har bott här i 7 år.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1300986 av Pimed
Men herregud! Varför stod du inte tillräckligt länge i kön i tid så du kunde välja och vraka och få billigare hyra som ålderspensionär?

Det är en skandal att ett 55+boende har så himla höga hyror som 8000 kr. Det är ett rån. Fyskam!
Mer
3 år 4 månader sedan #1300988 av Cosmos
Den här lägenheten är en stor etta och ligger i mellanklass prismässigt. Det är dyrt att bo idag.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1300990 av Pimed
Hur stor etta då? Jag har en väninna som har en liten etta i det sk finare området salabackar och betalar en hyra på 3200 kr. Det är ett bra pris på hyra att betala särskilt i sånt fint område. Jag förstår inte hur din hyra kan vara mellanklass? Gäller det lägenheter som ligger centralt? Jag funderar på att skaffa lägenhet centralt i äldre åren. Men än så länge vill jag bo ute i skogen. Jag behöver det verkligen. Jag har mestadels i mitt liv bott centralt. Så jag behöver en paus att ordna upp paniken inom en och finna lugnet och balansen. Vilket skogen ger.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300991 av Cosmos
Oj, det var billigt! Måste vara en liten etta och att den inte är fixad än. Nu när lägenheterna i Salabackar renoveras hamnar hyrorna betydligt högre än idag. Jag bodde i Salabackar under många år men efter en traumatisk separation hade jag behov att börja om från scratch någon annanstans.

Jag vill inte flytta mer, har fått nog av det. Nu har jag ett krypin på femte våningen, lugnt och skönt med nära till allt. Det får duga.