börjar må riktigt dåligt igen

Mer
3 år 3 månader sedan #1312624 av Nissegossen

mrsearlgray skrev: jo det förstår jag, det är dock inte det psykotiska som är det jobbiga nu, men kan vara värt att ta upp medicinen, det är mest orkeslösheten och depressionen som är jobbigast just nu.
 

Se till att du får sömnen, den är det viktigaste, sedan kanske det övriga rättar till sig, men som skrivit sömnen är det absolut viktigaste.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1312629 av Maxjohan1983
Hoppas du får må bättre. Du har försökt. Jag försökte jobba med men pallade inte i längden. Du kan ju höra om en doshöjning, vilket redan nämnts. Sedan ansök om bostadstillägg, då blir din ekonomi betydligt bättre. Jag får 4303 kr varje månad och  hyran ligger på ungefär 4.5k. Så det är lätt värt att ansöka om det. Jag gjorde det själv,  fast det var jäkligt stressande med alla papper som skulle skrivas ut m.m. 

 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 3 månader sedan #1312630 av Geta
Man blir knappast piggare av doshöjning, så att man kan jobba.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1312631 av Maxjohan1983
Nej, jag hålle faktiskt med dig där. Vore det så enkelt skulle alla göra det och jobba. 

Fast svårt att veta vilken dos hon står på nu. Annars var det för jag tänkte att hon inte verkar må bra alls. Därför hon kan höja dosen tillfälligt. 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312638 av mrsearlgray
jo tror jag kommer ha rätt till bostadsbidrag men kommer nog bli tajt ändå.
min medicinering har ju funkat innan nu så tror det är stress relaterat just nu
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1312651 av wasp
Är det inte lång handläggningstid för bostadstillägg?? Tre månader, eller så.......................?
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.