Social Fobi!

Mer
3 år 2 månader sedan #1317039 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Social Fobi!
Jag har DID, det gör min sociala fobi verklig.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 2 månader sedan #1317067 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Social Fobi!
Hur är det med ögonkontakt för er? Jag har bra ögonkontakt när jag pratar med en människa men om det är många som granskar mig får jag en flyktig blick! 
Mer
3 år 2 månader sedan #1317068 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Social Fobi!
När jag hade social fobi pallade jag inte med ögonkontakt alls. När jag var hos psykolog, läkare eller på andra möten stod jag upp och tittade ut genom fönsterna.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317079 av Richard
Svar från Richard i ämnet Social Fobi!
Jag hade svår social fobi, o trodde ett tag att det var mitt enda problem. Då gick jag till psykiatern o ville ha Seroxat (paroxetin). Fick det men det hjälpte inte ett dugg! Mådde inte bättre humörmässigt heller. Jag kunde inte äta i skolmatsalen ens. Var jätteblyg när det gällde tjejer också.

Nu gillar jag mer att spela apa o pajas o har inga problem med att gå naken när jag är med mina tjejkompisar, de t.o.m filmade mig en gång. Jag bryr mig helt enkelt inte längre...

Ett tag provade jag Aurorix (moklobemid), men det hjälpte inte heller. Så var jag inne på att jag ville prova de licensbelagda MAO-hämmarna, typ Nardil, Parnate eller Marplan, men det blev inget av. Vet inte vad som hjälpte mig, ECT, medicin, terapi eller utvecklingen?
Mer
3 år 2 månader sedan #1317084 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Social Fobi!
Drummer, en fråga. Hur vet du att andra tycker du är snygg? Säger de det till dig? Eller ser du det på deras blickar? Någon enstaka pojkvän har sagt till mig att jag är snygg. Men aldrig annars någon som uttalar sig om mitt utseende. Förutom psykiatrin som säger att jag är överviktig.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1317087 av Hope
Svar från Hope i ämnet Social Fobi!

Geta skrev: Drummer,

Måste du hitta på nya diagnoser, nu när du är friskförklarad?


Ingen hittar på diagnoser. Vad grundar du det på att Drummer hittar på diagnoser?