Björnbadet blev världsnyhet

Mer
15 år 1 vecka sedan #201561 av Tikki
På långfredagen klättrade den 32-åriga småbarnsmamman in i isbjörnarnas hägn. Det våghalsiga tilltaget fångades både på film och fotografier och spreds över världen.
I dag berättar Berlintidningar om kvinnan som kommer från en förort utanför för den tyska huvudstaden. Vittnen säger att hon nästan fnittrade då hon hoppade i vattnet inne hos björnarna.
Tyska tidningar skriver att den 32-åriga kvinnan var psykiskt sjuk. Hon saknade jobb, och hade ett dåligt förhållande till sin dotter och var isolerad, skriver BZ, som talat med hennes ex-man.
Simturen i isbjörnshägnet kunde kosta 32-åringen livet. Isbjörnen är ett av världens farligaste rovdjur som saknar naturliga fiender.
32-åringen fick svåra bitmärken. Hon blev både biten i vänster ben, armarna och axlarna. Dessutom ådrog hon sig skrubbsår. Hon vårdas på en intensivavdelning på grund av infektionsrisken.

Mikael Bondesson DN.se
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 1 vecka sedan #201565 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Björnbadet blev världsnyhet
Det var en film om pingviner på svt i afton. Såg bara lite av det, hade så mycket annat att göra, ångrar detta. Pingvinen borde vara det mest tåliga djuret på jorden. Fascinerande att se hur dem vankar fram så saktmodigt. Jag är imponerad av deras tålamod.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 1 vecka sedan #201623 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Björnbadet blev världsnyhet
Jag har för mig att den fick en Oscar för bästa dokumentär.