Fettsnål kost höjer humöret

Mer
Mer
14 år 4 månader sedan #253472 av Nissegossen
Tips till överviktiga, så här går ni ned i vikt med LCHF metoden och sötsuget och hungern försvinner!
kanske det är därför jag någorlunda kan hålla min vikt!
Och, att jag aldrig nästan är hungrig!

www.expressen.se/halsa/1.1773847 ... o-med-lchf

blogg.passagen.se/dahlqvistannika/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 4 månader sedan #253523 av Admin1
Jag tror att man mår bättre av kolhydratrik kost för den frisätter mer insulin, som i sin tur ökar serotoninet i hjärnan jfr SSRI-antidepressiva. På 70-talet diskuterades mycket kolhydratrik kost för att motverka depression.
Mer
14 år 4 månader sedan #253536 av Nissegossen
Det är ungefär två lika block som står emot varandra, detta även inom vetenskapen och då professionen! Vem skall man lita på i den förvirring som konsument som uppträder och har en viss egen uppfattning om hur det ligger till?

Det är dock så att kolhydrat rik kost för med sig ett ökat´blodsocker och då är det inte konstigt om det för en frisk person, utsöndras mer insulin.

Detta är dock ej fallet för en som har en skada i insulinproduktion i Langerhanska öarna i bukspottskörteln.

Det är dock mycket lättare att få upp temperaturen och det ökar ämnesomsättningen om man äter mer kolhydrater, men man får hålla sig på sparlåga när man eventuellt genom arv har disposition för sjukdomen diabetes och därför går jag själv in för ett ökat fett intag och snålar på kolhydrater.

Det finns knappast någon som har hela svaret på den här gåtan, och det blir ju inte lättare när vetenskaps männen/kvinnorna är motstridiga,

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 4 månader sedan #253689 av Admin1
Jag har märkt att när jag äter mycket godis, så somnar jag lättare och sover bättre. Särskilt de där sugkaramellerna Kungen av Danmark sover jag bra på. Gissar att serotoninet är involverat.
Mer
14 år 4 månader sedan #253695 av Nissegossen
Min handledare på en överlevnads kurs som var utbildad sjuksköterska och förövrigt då i alla fall jobbade på östra sjukhuset i Göteborg.

Han tog ofta med sig sin egen familj rätt ut i skogen på lite strapatser.

Snacka om att vara värd ett nickel! Det var nämligen så att hans son klagade över att han var trött och inte orkade gå längre, varpå handledaren sade; jag gav honom ett nickel och på det gick han, jag minns inte om han sade en eller fem kilometer till, men tror att det var fem kilometer till.

Du klarar dig näringsmässigt på ca 20 jordnötter om dagen i ren överlevnad...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum