Det senaste från schizofreniförbundet

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
14 år 3 månader sedan #260904 av Geta
Rakel Lundgren ordförande för Schizofreniförbundet skriver
i bloggen den 17 december:
Läs bloggen[/url:2xr2puln]
Mer
14 år 3 månader sedan #260951 av Admin1
Det var nog tur att Schizofreniförbundet inte startade en portal som Viska med nyheter mm. De hade nog inte råd med det för det skulle nog kosta 250000-500000 kr per år i drift. Jag är besviken på deras nya sajt. Forumet är ännu inte klart och det är sällan de har något nytt att komma med på sajten. Ordförandens bloggande är väl nästan det enda även om det är sporadiskt. Kommentera gärna hennes bloggande så att hon får någon respons för annars är risken att hon lägger av med det.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
14 år 3 månader sedan #260957 av Geta
Kan det inte vara så att Schizofreniförbundet tar för seriöst
på sitt uppdrag?
De är säkert rädda för att göra bort sig och vågar inte släppa
debatten fri som anhöriga.
Mer
14 år 3 månader sedan #260969 av Inwatto
Är det bara jag som tycker Schizofreniförbundets blogg är tråkig och oengagerad? Tycker ordföranden ska vara en eldsjäl som kan få med sig medlemmarna i olika aktiviteter. Nu är jag inte så insatt i frågan eftersom jag inte är medlem. Men, varken sajten eller bloggen gör att jag vill bli medlem...

Prata inte med hat i munnen!
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
14 år 3 månader sedan #260976 av Geta
Jag tror att de anhöriga inom schizofreniförbundet är för
mycket upptagna med att förklara att de inget fel har gjort
när deras barn har drabbats av schizofreni.
Mer
14 år 3 månader sedan #260984 av Inwatto
Geta, du har nog rätt i att det går åt mycket tid att besvara den omöjliga frågan "Varför har x drabbats av schizofreni?". En del (anhöriga) skuldbelägger sig och tror de gjort något fel. Då kan det vara svårt att få dem att acceptera läget.

Men, det hindrar inte att jag tycker bloggen saknar framåtanda. Att blicka tillbaka och klappa sig på axeln är viktigt men fokus i en ordförandeblogg måste vara pågående projekt. De beskrevs inte så att jag ville vara med. Där tycker jag ordföranden i Schizofreniförbundet misslyckas.

Prata inte med hat i munnen!