Min senaste insändare

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 1 vecka sedan #288720 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Min senaste insändare
[i:2sg65j1v]Här är mitt senaste alster[/i:2sg65j1v]

Orolig över framtida vård

Jag har nåtts av beskedet att delar av psykiatrin ska privatiseras. Kommer det att sluta som det gjorde för posten? Mindre och mindre verksamhet för att sedan helt upphöra. Jag tycker mina farhågor är berättigade. Hur kan man tillåtas att tjäna pengar på folk med psykisk ohälsa? I min drömvärld har vi en stark stat, med grundläggande verksamheter statliga såsom bankväsende, post, telekomunikation och sjukvård. Inte sälja ut verksamheten till kapitalistiska frifräsare.

Jag är en storkonsument av allehanda medikamenter och har täta kontakter med vården. Lämnas den över i privat regi befarar jag att jag inte längre kommer att ha råd med den vård jag behöver. Jag kommer då att försämras och bli ännu mer vårdkrävande och måste kanske ligga samhället ytterligare till last. Det går att komma tillrätta med psykisk ohälsa. Man kan tillfriskna och återbördas till samhället som en god och produktiv medborgare. Men vägen dit stavas god vård. Jag tvivlar på att privatiseringshysterin slutar väl för mig och alla andra i Norrköping med psykiskt handikapp.
Mer
14 år 1 vecka sedan #288724 av Geta
Svar från Geta i ämnet Min senaste insändare
Det kan bli så att man i framtiden får gå till ICA för att få
psykiatrisk hjälp, om den ska privatiseras. Liksom vi idag
får göra post och apoteksärenden där. :rolleyes:
Mer
14 år 6 dagar sedan #288912 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Min senaste insändare
Mycket bra och välformulerad insändare, Fantasio!
:bravo: