Astra Zeneca får böta 3,7 miljarder

Mer
30 apr 2010 01:48 #291753 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Astra Zeneca får böta 3,7 miljarder
FDA är skitnoga och hårda.

När jag jobbade med AZ en gång i tiden så var det FDA skräck. Inte för att AZ gjorde något fel utan för att dem INTE skulle göra några fel. Man var pedant så in i helvete med allt som kunde slås ned på. Detta just pga höga bötesbelopp, indragna tillstånd etc.

Jag började min karriär tillsammans med andra trevliga kollegor på ett stort blått företag som om man tar -1 betingar det onda i en datamaskin ( lite gåta här ) =). Vi fick väldiga krav på oss att kvalitetscertifiera och registrera all maskinvara och mjukvara och man var väldigt noga med testning för maskiner som var knutna till produktion. Detta för att allt som hade med produktionen att göra har även FDA med att göra. Allt skulle vara prickfritt.

Man ville inte tumma på kvaliteten någon stans när det gällde produktionen av läkemedel.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
30 apr 2010 15:06 #291880 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Astra Zeneca får böta 3,7 miljarder
Zyprexa har fått betala 1,7 miljarder dollar för att man i USA har felaktigt marknadsfört preparatet mot demens.

När det gäller diabetesrisken med Zyprexa, så är det viktigt att minnas att diabetesrisken är förhöjd vid schizofreni och bipolär även helt utan antipsykotika. Det är förmodligen mindre risk för diabetes av Zyprexa vid andra sjukdomar och stor viktökning är säkert ett varningstecken för diabetes där.

Nästa år går patentet ut för Zyprexa och det kommer bli billigt.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.218 sekunder