Sajter om självmord kan rädda liv

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
13 år 9 månader sedan #300209 av Geta
Forskarrapport om vikten av kommunikation[/url:1aycqrcr]
Mer
13 år 9 månader sedan #300213 av Melun
Ja, det kan nog stämma. Man försöker ju söka sig ur svåra situationer och då går det nog inte att förneka dess existens.
Mer
13 år 9 månader sedan #300268 av Admin1
Enligt artikeln så skall man om någon här talar om att ta sitt liv, så skall man försöka övertala personen om att inte göra det. Det är också viktigt att hålla i gång samtalet för så länge som det sker kan personen inte ta sitt liv.
Mer
13 år 9 månader sedan #300271 av Melun
Är ett schizofrent paket som har svårt att hålla igång ett samtal
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 9 månader sedan #300273 av Jocke
Jo, men det är ju just detta jag menar med mobbningstendenser, att vi kanske bör hjälpas åt när ngn drabbas av självmordstankar. Vi kan ju agera medmänniskor och stötta och givetvist kommunicera med varandra. En del blir tyvärr besatt av vissa tankar som är svåra att släppa.

Men som jag lärde mig en gång när jag var ganska kraftigt berusad och ville ligga på toxen, på vägen dit genom kulvertarna, så bad jag om att få snacka med en läkare. Nämnas kan att jag då låg inlagd på en psyk-avd. med rätt till permis. Men det enda jag fick var en säng på tillnyktringen. På morgon, hade det mesta runnit av mig, mycket snack och lite verkstad på gång.

Men kände ingen huvudvärk, bara att det tog sån tid med att stilla alkomätaren till rätt sida om gränsen. Därför tycker jag att man ska få med sig bara det nödvändigaste tankarna, så att man får sova sig till sans och reson. Detta är vad jag har lärt mig.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 9 månader sedan #300313 av Isa-Alise
Precis, att samtala med den som hotar att begå självmord kan få personen på andra tankar...