Min senaste insändare

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
13 år 7 månader sedan #330951 av Fantasio
Jag är en rösthörare

Personer med schizofreni behandlas som andra klassens medborgare. Vi tros vara innehavare av fler personligheter och vara våldsamma. Inget kunde vara mer fel. Tvärtom är vi predisponerade att utsättas för våld.

Jag har lång erfarenhet av slutenvård och det kan jag säga; Jag önskar inte min värsta fiende denna omänskliga behandling. Att vandra fram och tillbaka i korridoren är enda "sysselsättningen" som erbjuds. Till slut förtiger man sina symptom bara för att slippa tvångsvård.

Jag har varit med "i svängen" ett tag och vet hur tankegångarna går hos läkarna. Jag har periodvis varit suicid och är tacksam för akuthjälpen jag fått. Dock motsätter jag mig långa inskrivningar på psykiatriska avdelningar. Snatta en chokladkaka under inflytande av psykisk sjukdom och sitt av femton år. Mörda som "frisk" en medmänniska och få åtta år i buren. Något är uppenbarligen snett.

Jag lider av svårartad rösthörning, vilket hämmar mitt vardagliga liv. Jag är hårt ansatt av så kallade positiva symptom. Jag medicinerar två gånger om dagen mot min sjukdom, men det hjälper inte hundraprocentigt. Den sista biten måste jag springa själv, utan kryckor.

Jag lider av paranoid schizofreni och förväntar mig ingen hjälp av politiker. Dock kan jag ledas in på rätt väg av sjukvården oberoende av politisk inriktning. Vi schizofrena kan rehabiliteras. Vi kan åter bli produktiva medborgare. Detta oavsett färg på de styrande politikerna.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 7 månader sedan #330962 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Min senaste insändare
du är inte ensammen i stormen..
Mer
13 år 7 månader sedan #331022 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 7 månader sedan #331027 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Min senaste insändare
Jag skulle gärna vilja byta mina känsel hallucineringar mot hörsel hallucination... för då hade jag fått uppmärksamhet som någon prata med mej istället för att någon tafsar på mej och så slipper jag känna mej förföljd av en främmande ande x.x
Mer
13 år 7 månader sedan #331070 av kvinnan
Svar från kvinnan i ämnet Min senaste insändare
Jag hör oxå röster och har ibland syn och hörselhaluinationer, rösterna är 4 st kvinnliga, den ena förställer sig ibland och låter som ett barn...En annan är "Hon som dånar",bestämmer, hörs över alla andra och kommer med befallningar..(henne var det länge seda jag hörde)...

De kom vid min första psykos och har stannat kvar sedan dess trots tung medicinering. Jag har aldrig hört de säga något intelligent eller lyckats föra ett samtal med dem utan de mobbas mest och hånskrattar åt mig...Jag hör dem oftast i "bakgrunden" hur de skrattar och tjattrar och hör inte exakt vad de säger men det är väldigt störande och om de är mer högljuda då kan det vara väldigt svårt att höra vad riktiga människor säger.
Jag har väldigt svårt för (särskilt när jag mår dåligt)att människor pratar i munnen på varrandra då allt kan bli en enda kakafoni...

En anan sak jag har med hörseln är att ljud (som egentligen inte är så höga) kan ta över hörseln totalt så att jag inte hör vad människor säger till mig: Jag hatar tickande klockor, de kan ta över mina sinnen helt...
  • Brownstone
  • Besökare
  • Besökare
13 år 7 månader sedan #331071 av Brownstone
Svar från Brownstone i ämnet Min senaste insändare
15 år för snatteri? Overkligt vännen. Det är mycket gnäll men inga alternativ.