Statuslista

Mer
13 år 4 månader sedan #344932 av herA
Svar från herA i ämnet Statuslista
svampinfektioner skall
klassas som lågstatus



:twisted:



GREJSI MOJS !


:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Mer
13 år 4 månader sedan #344933 av herA
Svar från herA i ämnet Statuslista
fan jag har inget kaffe :twisted:
Mer
13 år 4 månader sedan #344944 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Statuslista
Sjukdomar som läkarna kan bota eller kraftigt förbättra har högre status än kroniska sjukdomar som stadigt försämras. Borderline där tillfrisknar ju 75 %, men jag tror den har låg status för att det är en personlighetsstörning, där den medicinska behandlingen är oklar, sedan upplevs nog patienterna som jobbiga av personalen pga känslomässiga kasten. ADHD kanske får lägre status pga att 25 % av de som sitter i fängelse har ADHD.
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 4 månader sedan #344980 av trance
Svar från trance i ämnet Statuslista
IQ och begåvning är väl inte samma sak alla gånger? IQ handlar väl om logiskt tänkande och att kunna se mönster och sånt där, alltså sånt man förknippar med naturvetenskap och matte och korsord och dylikt.

att kunna se mönster i/förstå sociala samspel och andras känslor är väl också logiskt tänkande lika mycket egentligen. ibland är man mer beroende av den sortens "IQ" för att kunna överleva. om jag fick välja mellan vad som skulle undervisas mest i skolan, matte eller att vara medmänniska, skulle jag definitivt välja det sistnämnda.

människan som är ett flockdjur behöver nästan sånt mer än vanlig problemlösning, fast det går kanske hand i hand. men jag tänker på t.ex. schimpanser med sina sociala system där den som inte hittar sin plats i flocken/klanen är rätt körd. sådär är det för människor också och därför kan jag bli lite trött på att det gapas så mycket om hur dåliga svenska studenter är på matte...
Mer
13 år 4 månader sedan #344982 av Geta
Svar från Geta i ämnet Statuslista
Status bland sjukdomar har väl ändå inte med IQ att göra.
Fast då man är så ointelligent att man själv genom sin
levnad dragit på sig en sjukdom, så kan det ha ett samband.
Självförvållade sjukdomar har inte hög status.
Mer
13 år 4 månader sedan #345009 av herA
Svar från herA i ämnet Statuslista
jag var med om ett logopederi pips rösts syndrom, som var självförvållat.

8O det hade låg status 8O