Statuslista

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
13 år 5 månader sedan #345400 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Statuslista
MsTibbs:
Du är social men har diagnosen AS? Intressant. Vilka begränsningar tycker du då att du har i ditt vardagliga liv?

(Jag menade inget illa med min beskrivning av min f d kompis. Hon är ju hon och du är du!)
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #345407 av trance
Svar från trance i ämnet Statuslista
jag tror det vore klokt att dela upp aspergerdiagnosen i olika underavdelningar, ungefär som med histrionisk personlighetsstörning. eller dela upp i olika diagnoser precis som de har gjort med bipolär 1 och 2 (som jag antar är olika diagnoser).

eller titta mer på de enskilda symptomen som faktiskt säger nåt om människan DIREKT utan "ombud" i form av en diagnos. jag kan bli lite trött på allt diagnosrunkande. fast det är rätt kul samtidigt, så jag säger inte att jag tycker det är fel. det är ju helt klart ett nyttigt sätt att se människan genom ibland.
Mer
13 år 5 månader sedan #345408 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Statuslista
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #345409 av trance
Svar från trance i ämnet Statuslista
hur kommer det sig att i varenda tråd om handlar om NÅGON diagnos, så handlar det förr eller senare UTESLUTANDE om asperger? inte autism, inte neuropsykiatriska diagnoser, utan just asperger.

jag tycker asperger är en rätt konstig diagnos eftersom den är så jävla "mystiskt" frikopplad från alla sina symptomkriterier, jag menar den kräver tydligen att man har sociala blablabal MEN det går jättebra att ha asperger och samtidigt vara social och välfungerande osv. ja okej whatever

varför får det så mycket uppmärksamhet?

(jag "skäller" inte, men jag undrar bara, det är ju likadant överallt i samhället.)

kram
Mer
13 år 5 månader sedan #345410 av Geta
Svar från Geta i ämnet Statuslista
Aspergers är kanske inne just nu liksom ADHD. Det kan vara
någon lobbygrupp som är i farten.
Mer
13 år 5 månader sedan #345412 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Statuslista
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.