Biologiska förändringar hos självmordsbenägna (artikel)

Mer
13 år 4 månader sedan #352679 av Admin1
Det var nyligen en forskare, som spekulerade i att schizofreni skulle kunna vara en autoimmun sjukdom. Autoimmuniteten kan t.ex triggas av infektioner och ärftliga faktorer kan medverka.
Läs mer:
www.viska.se/index.php/nyheter/4 ... un-sjukdom
Mer
13 år 4 månader sedan #352730 av Nissegossen
Tror som Geta att det är en autoimmun sjukdom, beroende på kanske att födan spjälkas upp i grövre fraktioner hos dem med schizofreni. Jag har beskrivit detta tidigare på viska, men orkar bara inte söka efter det. Jag blev en gång behandlad för en akut psykos och samtidigt hade jag en bakteriologisk infektion och tog penicillin och fick organiskt zink (mannens metall) och åt vegetarisk kost då den är mer välsmakande än vanliga sjukhusmaten var på den tiden.

Det gick en halv vecka och från det att jag mått skit, konstaterade jag när jag stod i dagrummet, att så här bra som jag mår nu, kan jag räkna på ena handens fingrar att jag mått så bra i hela mitt liv!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 4 månader sedan #352797 av Cosmos
Jag läste idag i Illustrerad Vetenskap om att hjärnan förändras vid ångest. Det konstaterades hos en patient som hade en ångestattack under en EEG-undersökning. Det var läskigt vilken skillnad man kunde se i hjärnans aktivitet.
Mer
13 år 4 månader sedan #352802 av Geta
Kan det inte vara så att det är ångesten och depressionen som
utlöser inflammationen i hjärnan?
Mer
13 år 4 månader sedan #352962 av Admin1
Enligt forskarna är det väl tvärtom att inflammation ger depression och självmordstankar. Det finns många inflammatoriska sjukdomar och inflammation kan framkallas av allergi, infektioner, kroppsfrämmande ämnen mm.
Mer
13 år 4 månader sedan #354663 av Vatten

matterik skrev: Depressed - Deep-rest.

Jovisst är det så, vidare blir det också...
Deep-press-ion

Att rocka F1 har nog en ganska stor betydelse också i vägen från Ohm till Aum

De första interaktionerna med biosfären och de mest vaskulära organen lär nog ha ganska stor betydelse också gissar jag. Man börjar inte med att skrika utan med att föra luft till hjärtat av labyrinten. När det inte fungerar så bra kommer resultatet att visa sig senare