Fördelar med preparat mot depression

Mer
13 år 3 månader sedan #366052 av herA
Antidepressiva är bra mot tvång social ångest post stress traumatiskt sen vet Jag Inte Mer :hjärta
Mer
13 år 3 månader sedan #366053 av Geta
Antidepressiva tog inte alls bort min sociala fobi. Den enda
funktionen den hade var att sänka blodtrycket så att jag åkte
runt som en vante när jag steg ur sängen.
Mer
13 år 3 månader sedan #366055 av herA
okej :hjärta
Mer
13 år 3 månader sedan #366063 av Drummer

Jakob.N skrev: Antidepressiva är bra mot tvång social ångest post stress traumatiskt sen vet Jag Inte Mer :hjärta


Inte hos oss Bipolära! Bipolära svarar dåligt på ssri anti-depressiv behandling. Man känner inget än möjligtvis hypomani! Vi behöver stämningstabiliserande preparat som Lamictal, Seroquel eller Litium. Vid Bipolär sjukdom så kan följd sjukdommar komma vid depression som Social fobi och tvångstankar. Men det är ngt helt annat. Hos oss bipolära så kan stämnings stabiliserande medicin göra att det depressiva minskar, som även gör att följdsjukdomarna försvinner. Bipolär behandling skiljer sig aningen mot schizofreni behandligen, även om det är besläktade sjukdommar. Schizofrena kan nog testa SSRI-preparat utan problem! Upplever du att SSRI-preparat kan vara ngt för dig Jakob,N?

Vid Schizofreni kan det säkert hjälpa.

Du får säkert ett bättre svar av Admin imorgon!
Mer
13 år 3 månader sedan #366068 av herA
JO JA har post stress o sånt

de hjälper fint o gött me sscri eller va de heter....................................
Mer
13 år 3 månader sedan #366079 av Drummer
Jakob.N

Nu när du mår bättre så kanske det vore klokt att lära dig spela på gitarrerna än att ha dom som souvenirer!