Omänskliga sjukregler (artikel)

  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
13 år 3 veckor sedan #389378 av Geta
FRUKTANSVÄRT!Humana Sverige-Ett minne blott!
Man kunde kanske anmäla detta till Amnesty??
Kaptalismen är nog det som skördat flest offer.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
13 år 3 veckor sedan #389405 av Geta
[youtube]
[/youtube]
[youtube]
[/youtube]
  • Hej!
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 3 veckor sedan #389433 av Hej!
Svar från Hej! i ämnet Omänskliga sjukregler (artikel)
PSR,
Så du menar att 108 läkare har fel
men du har rätt?
Du anser att politiker som varken har kunskap i,eller erfarenhet av detta ska
få betämma kring ngt så allvarligt!Man kör inte bara över den som är sjuk utan även läkarens kunskaper och komptens-
Det är nog du som behöver verklighetspröva och även en viss stasminister,för detta är varken realistiskt
eller humant.Kom ned på jorden nu.
Om du nu har mått så dåligt som du påstår tycker man att det hade varit på plats med lite ödmjukhet,men så är ej falletDet hade visat på mognad,att förstå att inte alla är där du är och kan bli hjälpta på samma sätt som du.
Din ton i politiska sammanhang är lite väl agressiv,och det är några som påpekat att de mått sämre av det du skriver.Då kanske du borde ibland titta på dig själv,kanske ngt du behöver ändra?När det inte får enbart konstruktiva följder.Du försöker ändra på andra men man kan bara ändra på sig själv och hur man bemöter andra.
Ingen är perfekt,inte du heller.Det är moget att komma till insikt om det.
Jag gillar vad du skriver i andra sammanhang,men i politiska verkar du inte tåla om man har en annan uppfattning eller annan åsikt än vad du har.
Du verkar även uppvisa förakt för det mänskiliga.Du snackar om snuttefiltar och tävlingar i "vem som mår sämst".Det är DIN uplevelse,och den delar inte jag.Alla har ett litet barn i sig.Och en del mår faktiskt mycket sämre än majoriteten och har det för svårt.
Allt annat är bullshit-rent ut sagt.

Kapitalismen är ju M´s signum,grund och ledstjärna!
Du verkar en anings hjärtvättade,spottar ut mest högerns politiska flosker.
Ngt mer djupgående och med egna ord,kanske?
Har du någon egen vision?Och hur tror du den blir möjlig?
Mer
13 år 2 veckor sedan #389506 av Drummer
Just som Polisen sade i You-Tube klippet. Moderaterna saknar social empati.

Vet en gång inför valet i tv4 då Peter Jidhe frågade Göran Hägglund "Om du skulle bli sjuk i psyket och hade dålig ekonomi, skulle du då kunna komma hem till Fredrik Reinfelt och städa hans hus. Göran blev först väldigt osäker men efter ett par sekunder så sade han "Naturligtvis skulle jag göra det utan bekymmer". Han ljuger nog mycket!

Om psykisk ohälsa skulle drabba Fredrik Rienfelt så får han se hur det kan vara att leva i helvetet! Fredrik säger ju själv att han är så känslomässig och empatisk. Typiskt manipulativt beteende! Gubben är kall som is och borde förtjäna helvetet i sitt nästa liv!
Mer
13 år 2 veckor sedan #389516 av Drummer
PSR,

Som det verkar som så mår du ganska bra nu. Du har en väl fungerande medicinering nu som stärker dig.

Jag är inte säker, men när du är i ett drägligt välmående nu och känner kraft att avancera på arbetsmarknanden så vill du gärna dra in människor i det också som mår så dåligt att dom helt enkelt inte orkar ut på arbetsmarknaden! Jag tror när man mår bättre att det är lätt att sitta bredvid och ge råd till människor som inte har orken att avancera framåt!

Nu vet inte jag hur du tolkade situationen när du mådde som sämst. Hur gick lumpen i det militära för dig och skulle du då orka med andras press på dig då?