Ted Gärdestad

Mer
10 år 8 månader sedan #592018 av Nissegossen
Ja, det är nu i dagarna 16 år sedan han dog. Kenneth, hans bror berättar i Expressen.
www.expressen.se/noje/extra/ted- ... ela-tiden/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #592051 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Ted Gärdestad
Jag lyssnade jättemycket på Ted Gärdestad i min första runda av sjukdomen....... tyckte att hans känsliga/mjuka röst tröstade mig......
Mer
10 år 8 månader sedan #592052 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ted Gärdestad
Det var likadant här. Under en psykos lyssnade jag på en LP med Gärdestad. Det var främst texterna som gav mig associationer. Men det ska vara brodern som har skrivit texterna?
Mer
10 år 8 månader sedan #592054 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ted Gärdestad
Schizofrenigenerna finns oftast också hos föräldrar och syskon, även om de aldrig insjuknat. Schizofrenigenerna sägs finnas hos 10 gånger fler än som har insjuknat.
Mer
10 år 8 månader sedan #592064 av Eos
Svar från Eos i ämnet Ted Gärdestad
Geta, ja texterna skrevs av Ted Gärdestads bror.
Mer
10 år 8 månader sedan #592066 av AnnKatarin
Svar från AnnKatarin i ämnet Ted Gärdestad
Jag lyssnade mkt på Ted Gärdestad när jag var i skolåldern (ca 8-15 år). Jag skrev en uppsats i skolan som hette "Varför Ted Gärdestad?"- Det var i religionskunskap. Bhagwan var inte känd för min lärare och hon tyckte jag skrev för lite om sekten och mer om Ted. Jag har inte lyssnat på hans musik efter att jag insjuknade....Vet inte varför....Men han var suverän! :groovy