Svårt att se tecken på självmordsrisk (SVT)

Mer
9 år 8 månader sedan #679554 av Geta
www.svt.se/nyheter/sverige/de-fl ... rker-inget

En psykiater frågade mig just så, hur jag skulle ta livet av mig om jag tänkte göra det.
Mer
9 år 8 månader sedan #679567 av Nissegossen
Jag hade en konversation på SPES hemsida spes.se/Om-SPES.php en gång i tiden. På den tiden fanns ett diskussionsforum och de bad mig gå! Jag gick!

Min psykolog tog med sig en av mina texter jag skrivit om en gång när jag funderade på självmord till ett möte med andra inom kyrkan ang hennes jobb som psykolog på sjukhuskyrkan och en kvinna sade, att sådana svåra fall skall vi nog inte ta emot. Ordföranden sade, det finns ingen skillnad mellan det och oss, det är bara en gradskillnad! Han förstod och det var intentionen med att psykologen läste upp texten.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 8 månader sedan #679573 av Nissegossen
Ja, Geta, jag vet hur jag skall ta livet av mig om så skulle vara aktuellt, bara det att du får aldrig ur mig hur jag tänkt göra, varken på forum eller privat. Detta för att det är enkelt och smärtfritt och i stort sett garanterat dödssäkert...

Det är bara det att jag inte går i de tankarna, men den dan jag bestämmer mig för att inte leva längre, då dör jag! Det är en trygghet i sig!
Jag har alltid den utvägen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 8 månader sedan #679574 av Geta
Sedan talade psykiatern om en kollega, som forskade om självmord och undrade vad jag tyckte om det.
Han ville luska ut om jag gick i självmordstankar.
Mer
9 år 8 månader sedan #679578 av Nissegossen
Luska vidare!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
9 år 8 månader sedan #679587 av vnv
Jag bor på 9:e våningen och har balkong. Behöver jag säga mer?
ÄR dock inte självmordsbenägen och har inte varit det på länge...
Jag VILL leva!!

/vnv :)