Grannfejd inte bra för hjärtat (GP)

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
9 år 8 månader sedan #683941 av Geta
Längst ner i artikeln står det att psykisk ohälsa kan också orsaka osämja med grannarna.
www.gp.se/bostad/1.2462785-grann ... or-hjartat
Mer
9 år 8 månader sedan #683942 av lärjungenMatteus
7 Detta är alltså situationen: de flesta judar har inte fått det erkännande från Gud som de söker efter. De som Gud har utvalt har gjort det, men de andras ögon är förblindade.

8 Det är vad våra Skrifter menar när de säger att Gud har låtit dem somna och tillslutit deras ögon och öron, så att de inte förstår vad vi talar om när vi berättar för dem om Kristus. Och så är det än i dag.
Mer
9 år 8 månader sedan #684012 av Nissegossen
Jag hade problem med en granne som högljutt klagade på mig för att jag rökte på balkongen. Men, hon hade gått på så många andra i uppgången och i andra uppgångar, så jag tröttnade på henne och skrev ett brev till bostadsbolaget där jag förklarade situationen och printade ut en färdig lista och gick till en granne under henne som var vräknings hotad pga henne. Jag satte dit mitt namn överst och han under och jag gav honom listan och han var ju motiverad så han gick runt till grannarna. Det var tror jag 8 st som skrev på och han skickade in listan där alla de som skrev på hade satt sin namnteckning. Jag hade skrivit överst på listan som rubrik, om inte NN slutar klaga på allt och alla, vill vi samtliga som skrivit på att hon flyttar!

Jag hade uppe en chef för bolaget och han sade, hon kostar oss pengar för jag hade skrivit i brevet om de inte undrade varför så många i uppgången hade flyttat och näraliggande uppgångar och jag skrev att det är mycket troligt att de flyttat pga henne.

De ställde till med trappförhör genom att ringa upp alla som skrivit på listan och fråga dem varför de skrivit på.
Samt att de möjligtvis ringt upp de som flyttat inom området.
Hon har inte klagat på mig när jag rökt på balkongen i år.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 8 månader sedan #684014 av lärjungenMatteus
7 Detta är alltså situationen: de flesta judar har inte fått det erkännande från Gud som de söker efter. De som Gud har utvalt har gjort det, men de andras ögon är förblindade.

8 Det är vad våra Skrifter menar när de säger att Gud har låtit dem somna och tillslutit deras ögon och öron, så att de inte förstår vad vi talar om när vi berättar för dem om Kristus. Och så är det än i dag.
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
9 år 8 månader sedan #684015 av Geta
www.hsb.se/omhsb/bokunskap/grann ... -balkongen

Tydligen kan man visst inte klaga på rökning på balkonger, även om man är allergisk.
Mer
9 år 8 månader sedan #684031 av Nissegossen
Bostadsbolagets policy var åtminstone på den tiden att vi skulle röka på balkongen för att rökningen inomhus orsakar röklukt som sitter i väggarna och ger en ful färg på målning och tapeter.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum