Plasters for the mind - the rise in mental health first aid

Mer
Mer
9 år 2 månader sedan #711043 av Admin1
Tycker psykiatrin skulle ha en sajt med tester för olika sjukdomar, samt också på hur allvarliga symptom man har. T.ex PANNS testet som används för att mäta psykossymptom så har man värde 55 så kan antipsykotika behövas. Tidiga tecken på psykos är också ett viktigt test.
Mer
9 år 2 månader sedan #711081 av Nissegossen
Admin, fråga, finns testerna på Internet? I så fall kan det vara värt att länka till dem. Eller varför inte lägga dem på viska? Även sådana tester som är för andra sjukdomar än psykossjukdomar. Jag hade fullt klart nytta av en artikel på Borderline.nu när den var igång, där det stod kriterierna på Borderline och när jag läst artikeln sade jag för mig själv, det är hon!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 2 månader sedan #711252 av Admin1
Nej, sådana tester finns ej ännu, men jag har planer på att sätta upp den på sajten, men troligen måste jag försöka skapa programmet själv, vilket tar tid, men om några månader kan jag börja titta på saken.
Mer
9 år 2 månader sedan #711323 av Nissegossen
OK! Admin.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 2 månader sedan #711403 av Admin1
Viska har dock ett test på tidiga tecken på återfall i psykos och jag tror vi är ensamma med det. Egentligen det viktigaste testet av alla.

www.viska.se/index.php/aterfallstest