Den som inte får finnas (Ny dokumentärserie 2015)

Mer
9 år 1 månad sedan #715742 av vnv
www.svt.se/den-som-inte-far-finn ... rs-syndrom

SVT 2 15 feb 20.00
Kommer att publiceras i SVT Play

Svensk dokumentärserie från 2015. Del 1 av 3. Om nio unga människor som alla har känt ett brännande utanförskap och som försöker passa in i samhällets normer. De bjuder på sin vardag, sina drömmar och hur det kan vara att leva med Aspergers syndrom. Deras vägar korsas på teaterscenen där de får sätta upp egna pjäser baserade på sina egna livserfarenheter. I första programmet möter vi Max vars drivkraft är att skriva poesi, Isabelle som höll sina ord inom sig tills hon var i tonåren och Marcus, som gärna vill jobba med teater och är stolt över sin diagnos.

/vnv :!:
Mer
9 år 1 månad sedan #715777 av Fragile80
Tack för tipset. Detta ska jag inte missa.
Mer
9 år 1 månad sedan #715882 av vnv
Jag tänker också se detta!

/vnv :)
Mer
9 år 1 månad sedan #715888 av Geta
Är det flera som upplever utanförskap nu än tidigare? Det är skönt när man blir äldre att man inte
behöver bry sig så mycket om ifall man är innanför eller utanför. Antagligen är jag utanför.
Mer
9 år 1 månad sedan #715910 av Nissegossen
Det var svensken och norrmannen som krockat Bägge gick ur bilarna och svensken som var skitförbannad sade till norrmannen gå inte utanför denna linje, varpå han ritade en cirkel på marken runt norrmannen för att då slår jag dig. Sedan satte han igång med att slå sönder norrmannens bil med ett baseball trä och när han var klar, vänder han sig mot norrmannen och sade, vad flinar du åt? Jo, du såg inte att jag varit utanför cirkeln flera gånger....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 1 månad sedan #718670 av vnv
Då var det snart dags för premiäravsnittet! (Söndag 15 februari 2015 kl 20:00)

Jag kommer att se programmet!
Se programmet & kommentera gärna här efteråt...

/vnv :angel :tummenupp