Hagamannen Niklas Lindgren tillbaka till Umeå.

Mer
8 år 9 månader sedan #753847 av Geta
Han måste vara en belastning för familjen och de närmaste.
Precis som det är en belastning att ha en schizofren person i släkten.
Mer
8 år 9 månader sedan #753853 av zoegas
Det kan du väll knappast jämföra Geta.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 9 månader sedan #753855 av Jocke
Jag vill bara säga att Haga-mannen kanske skulle behöva stå under ständig uppsikt ändå, jag tror han håller sig lugn då? Men varför har vi alla en slags misstanke om vem han är? Det han har gjort är oförlåtligt, men man kan bara bli bestraffad en gång och han har en villkorlig dom hängande över sig. Och gör han ngt liknande så blir han uppsökt med en gång, han kan nog inte leva ett normalt liv i Umeå, men jag tror han kan funka på andra ställen om han har ständig översyn?

Förmodligen hade det nog varit bättre med rättsmedicinskt vård som ngn sade här?

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 9 månader sedan #753916 av Saari
Geta, det där var en väldigt dålig jämförelse. Däremot så kan jag tänka mig att människor drar sig för att känna sig vid schizofrena som begått våldsbrott, men det är ju en annan sak och en annan historia i en annan tråd.

Hagamannen kommer få det tufft. Han har inte bara ett rykte, utan en dom över sig på dessa grova brott. Det handlar inte så mycket om vad han kommer göra i framtiden tror jag, snarare än vad andra kommer utsätta honom för. Ärligt talat tror jag inte att han är säker någonstans i Sverige, inte på landsbygden eller i en storstad, för att han gjort det han gjort och att det är en sådan allvarlig sak att han inte är säker.

Redan i fängelset kan jag bara gissa att han har haft det dåligt, det finns en hierarki där och hans rankning kan inte varit hög där.

Jag tror fortfarande på teorin att han tänker leva på skadestånd eftersom han säkerligen kommer bli illa utsatt. Jag ser ingen annan anledning till att han skulle vilja komma tillbaka hit, men det är bara mina spekulationer. Han må ha familj och vänner här, men han har ingen chans att vara en i mängden igen. Det kommer han nog bara kunna bli om han byter identitet och flyttar utomlands.

Han måste snarare ha ständig uppsikt för att inte bli utsatt för brott av förbannade Umebor.
Mer
8 år 9 månader sedan #753931 av Nissegossen
Har han gått igenom fängelseprogrammet för sexualbrottslingar har de säkert givit honom Testosteron för att få hans naturliga produktion av testosteron ur spel. Då kan han inte få stånd på naturligt sätt. Då innebär det per automatik att han inte kan använda sin penis för att fullborda en våldtäkt igen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 9 månader sedan #753963 av Saari
Jag vet ingenting om någon behandling för att gör så att han inte kan få erektion, men att "fullborda" en våldtäkt kan innebära så mycket mer än en penis i slidan när ena parten inte vill, det handlar ju också om makt, kontroll, förnedring och framför allt våld. Jag kan tänka mig att det är en mycket bra sak att göra för pedofiler som har sexuell dragning till barn, men att Hagamannen begått brott har ytterst lite med sexualitet att göra skulle jag säga, också med tanke på vad han DESSUTOM gjort utöver själva våldtäkterna, att skada kvinnorna i syfte att mörda.