Ingen moms på Second Hand

Mer
8 år 4 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #786463 av notwoodstock
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
8 år 4 månader sedan #786465 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ingen moms på Second Hand
Vad bra!
Mer
4 år 2 månader sedan #1229197 av Nissegossen
Geta, att de har sömmerskor och de anställda är en del konceptet de som jobbar kan komma från drog miljö, blivit rena och fått ett jobb, i detta fallet på Göteborgs stads mission, de har hand Johannes kyrkan i Stigbergsliden kocken förmodar jag att är att personen för det mesta är man från samma miljö att det finns sömmerskor och att människor jobbar och får pengar kan rädda dem från återfall i missbruk. Så de gör två saker samtidigt det första är meningsfull sysselsättning och förhindrar återfall samt att de får pengar att handla mat för. Alltså, jag tycker det är bra. många gånger på kläder är att de kan lagas enkelt ett par byxor eller en skjorta som gått upp en söm kommer ut på marknaden en som behöver hjälp att laga kläder som jag vill göra gör de och det är väl bra att man kan använda sina egna kläder så länge man trivs med dem och då är man hel och ren även som fattig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1229206 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Ingen moms på Second Hand

www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/...n/2017.4/352657.html

dessutom har de omdefinierat termen "second hand":

Förutsättningar för second hand
Av bestämmelsen framgår att second hand omfattar handel med skänkta varor (7 kap. 3 § IL). Det ställs inte något krav på att de skänkta varorna ska vara begagnade. Varorna får genomgå viss bearbetning innan de säljs, t.ex. rengöring, reparation och omarbetning (prop. 2015/16:1, del 1a, s. 254-260 och 348).
Inkomsten från verksamheten ska användas för att finansiera ideellt arbete (7 kap. 3 § IL).

Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229335 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ingen moms på Second Hand
Ba att det inte är moms på Second Hand. De varorna är nog skattade flera gånger om redan.