Preppern är inte längre en galning

Mer
3 år 10 månader sedan #1260677 av notwoodstock
Jag köpte också sådant, jag kände mig inte fånig.

Men tre flaskor Coops bordsvatten har jag plats att ha i kylen. Alltid något.

Skall tappa upp en liten dunk, att ha stående.

Hade strömavbrott två timmar senaste veckan. Upptäckte lite prylar och får leta efter några - har glömt var jag har allt stuvat.

Mitt råd är att ni skaffar er några grundläggande prylar. Ni som har god man kan fråga om han kan fixa det.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1260688 av Nissegossen
Har bara en dunk med vatten, den står under diskbänken, vatten är en färskvara så helst att man byter vatten med jämna mellanrum och man kan göra det bakteriefritt genom original hushållsklorin, men inte gärna. Samt att man kan använda jod till. I min packning finns Jodopax för veterinär det är bakteriedödande. Vid smitta i en ladugård får man ställa sig i ett kar vid in och utgång, då det skyddar mot bakterier och ev parasiter. Det kräver en flaska med pipett för doseringen för att rena vatten. Klorin må ni själva får mäta, om nu rådet är en kapsyl med klor i en 10 liters dunk. Dock ta reda på det själva.


Något som är en svensk produkt finns att köpa på Apoteket Hjärta som är giftfri och outspätt går att rena kirurgiska instrument produkten heter Aquacare och då xinix
www.addnature.com/xinix-aquacare-medium-50ml-M823430.html
produkten kan användas även efter utgångsdatum förvaras i kyl, samt så länge vätskan är gul går den att använda i lite högre dos, förvaras i kyl och inget solljus

notwoodstock skrev: Jag köpte också sådant, jag kände mig inte fånig.

Men tre flaskor Coops bordsvatten har jag plats att ha i kylen. Alltid något.

Skall tappa upp en liten dunk, att ha stående.

Hade strömavbrott två timmar senaste veckan. Upptäckte lite prylar och får leta efter några - har glömt var jag har allt stuvat.

Mitt råd är att ni skaffar er några grundläggande prylar. Ni som har god man kan fråga om han kan fixa det.


Tror inte min gode man klarar av ett. Dock kan jag säga till honom då jag tror att han skulle vilja veta vad vad varför jag ville ha pengarna till då ha är sjukt rädd för att bli sjuk, utrustningen tror jag han vill ha själv om jag förklarar och visar på fakta. Han blir inte den förste då jag tidigare visat min utrustning min KP sålde jag idéerna till min KP nu gör han så själv.

Han har blivit en Prepper pga vad jag visade min utrustning. Han köpte en fotogenkamin på Tratera då den då de tidigare såldes genom civilförsvarsförbundet.de har den inte längre men ovanpå de kan man laga mat och vid sådana produkter med låga i hemmet kräver mycket ventilation då gaserna kan döda en om man inte har god ventilation

Han ville ge mig kaminen jag sade stop direkt och om jag sätter mig i skogen då jag får förflytta mig och packningen måste jag kunna bära på ryggen det material jag måste bära på ryggen, till det måste ha lätt packning för att få med allt. Min kärra måste jag kunna vara utan. dock om kärran fungerar har jag givetvis mer än bara ryggsäcken, men får då lämna kvar kärran och det jag inte kan bära

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.