Psykisk sjukdom är något man har, inte är (Expressen)

Mer
Mer
8 år 11 timmar sedan #821130 av Geta
:väggen Jag är så trött på det påståendet!
Jag är schizofren och det står jag för.
Mer
8 år 10 timmar sedan #821152 av Nissegossen
Där får jag vatten på min kvarn!

Sedan på Allaktivitetshuset Gyllenkroken i Göteborg finns något som kallas Gyllingen och det är för barn som har föräldrar som är sjuka i en psykisk sjukdom. Sprid ordet så att säga. Nu deltar jag inte på Facebook, ni som gör det, dela med er.
[url:rstz5bsc]http://www.gyllenkroken.se/gyllingen[/url:rstz5bsc]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 timmar sedan #821154 av Geta
Jag förstår att det är ett inövat slagord, för att det har hörts så ofta.
Mer
8 år 10 timmar sedan #821155 av Nissegossen
Jag tror Geta att du är ganska ensam om att kalla dig själv för Schizofren. Jag är i alla fall ingen vandrande sjukdom och jag smittar inte heller.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 6 timmar sedan #821219 av Utomjordingen
Jag har schizofreni på grund av att jag har satans ljuden tinnitus nivå 3 + att jag hade neuroleptika (Trilafon).

Anser att du har diagnosen på grund av den vad du är påtvingad för medicin. Jag har med andra ord schizofreni på grund av att jag blev tvångsmedicinerad redan från första dagen när jag blev tvångsinlagd våren 1990.

Alltså, medicinen gjorde att jag har diagnosen schizofreni. Jag blev påtvingad att måste ha diagnosen schizofreni för jag blev tvångsmedicinerad! Inget frivilligt!

Ett endaste stick från Trilafon - ja, då är/har du i samma veva diagnosen schizofreni! Man kan tro att medicinen Trilafonen i sig gör att man blir/är/har schizofreni... .