Alkoholförgiftad slipper fängelse (Aftonbladet)

Mer
7 år 9 månader sedan #835796 av vnv
Mer
7 år 9 månader sedan #835798 av Geta
Kan undra om han var svensk?
Mer
7 år 9 månader sedan #835801 av Richard
Någon som vet hur pass berusad man måste vara för att nekas på psyket? Sist jag skrevs in, så blåste jag 0,94 promille, men kände inte mig särskilt påverkad.

Men så kommer det en snubbe o börjar bråka med ordningsvakterna. Han fick också blåsa, o han blåste 3,91 promille. Jag trodde att sån hög halt alkohol, så borde man bli medvetslös o kan dö. Eller så har han väl utvecklats en stor tolerans?
Mer
7 år 9 månader sedan #835803 av Fantasio
Ett patologiskt rus, det är modellen. Jag har en fd arbetskamrat som är snäll och artig, men när han dricker öl, då vill man inte vara i närheten.

Han blir gapig och allmänt jobbig och ibland rent elak. Han berättade att när de hade en fest på hans jobb, han städade på F13 som låg här i stan, att han slog sönder fönsterrutor så att vaktstyrkan höjde sina vapen mot honom.

Han gillar att panga rutor, pang sa det när vi gick mot en pizzeria. Blodet rann från handen och han smetade in det i ansiktet och väl inne på pizzerian skrek han: Jag älskar att slåss! Hans rus är inte normala.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 9 månader sedan #835805 av Jocke
Ja, de med höga procent i alkotestet, borde vara nästa döda. Men det finns de som med 0.5 kan vara dödligt berusade! Det är så att en del har en högre tolerans mot alkohol och andra mindre. Jag tror det är genetiskt betingat.

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 9 månader sedan #835806 av Drummer
Din kompis verkar hämmad som nykter Fantasio! Han kanske har mycket aggressioner inom sig som löper ut när han dricker då hämningar släpper! Han får kanske mer mod när han intar alkohol!