Med i media

  • Mhortz
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39742 av Mhortz
Med i media skapades av Mhortz
I frörrgår var pressen här hemma os mig och gjorde en intervju med mig. Det var läskigt med det är ett steg i rätt riktining mot mitt mål som är att åka runt i skolor och föreläsa.

Tidningen det kommer publiceras i heer Bergslagsposten men jag kommer givetsvis att lägga upp det på min sida under menyvalet "MEDIA" Ni får också gärna gå in och läsa min blogg som uppdtaeras varje dag. Enjoy

www.mhortz.com
Mer
17 år 11 månader sedan #39751 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Med i media
Mycket duktigt!!! Det är jobbigt att vara ute och prata i media... jag gjorde det rätt mycket en tid... men man tom inuti om man gör det för mycket... ändå är det så viktigt att ge en annan bild av psykisk sjukdom än den som ibland syns på löpsedlarna...

Tack för din insats!!!
Mer
17 år 11 månader sedan #39763 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Med i media
Väldigt bra att du ställde upp för media. Den typen av bild folk får vid ett personligt reportage är viktig för att minska på fördomarna om psykisk sjukdom i samhället. Jag skall kolla in din hemsida senare.
  • Mhortz
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39764 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet Med i media
Tack Admin.
TIdningen borde vara ute senast tisdag men jag skriver här i forumet när jag har nått att ge. Under tiden skulle jag vilja ha lite komentarer på min text om depression gå in på följande adress och lär och tyck här i forumet.

www.mhortz.com > Literatur > Sjukdomar > Depression.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #39771 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Med i media
Hej mhortz! Kroniskt depression kan övergå i psykoser sant!

Men kroniker innebär att man för jämnan inte orkar ngt! Men jag kan ändå inte rekomendera dig att övergå till schizofreni!

Eftersom även den sjukdomen är obotlig i dem flesta fall och att symptomen klingar av när man mognar.

Så anser jag att din väg genom depressionen måste ske genom att upphäva det kroniska men vara försiktig när man stiger upp till ytan, det kan orsaka suicidala tendenser, så man måste få tid att läka såren, i ditt fall när din f.d gjorde slut!

Men låt inte denna episod vara den sista för dig! Det misstaget gjorde jag, att jag la all min energi i att stöta
ut själva orsaken till varför det tog slut. Resultatet blev en psykos med alltför stor omtanke om att andra var mer värd än en själv. Så lite egoism i det här fallet tror jag är tillåtet? Kämpa på mhortz!

Vars är världen på väg?
  • Mhortz
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39772 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet Med i media
Tänkvärda ord, tackar :)