Så enkelt gör du dina egna våtservetter

Mer
6 år 10 månader sedan #938188 av Nissegossen
Är du också beroende av våtservetter?Om inte, upptäck hur bra de är att städa med.
För nu kan du göra dina egna och spara massor av pengar!

Jag har nu gjort mina egna. Detta provisoriskt då jag inte hittat rätt storlek på burk att ha dem i med lock över springan där man tar våtservetterna ur. Jag testar detta i dag och kommer att jaga efter rätt burk. Jag använde ättiksprit.
www.expressen.se/leva-och-bo/gor-det-sja...a-egna-vatservetter/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #938193 av Geta
Jag använder mikrofiberduk. De går att köra i tvättmaskin. De dammtorkar torrt.
Det går att köpa en hel packe. Har köpt mina på ICA. De är effektiva.

Mer
6 år 10 månader sedan #938200 av Nissegossen
Har också sådana, tvättar mina också, jag köper alltid städgrejer till hemtjänsten, kollar in om något börjar ta slut, förnyar regelbundet, kör med två stycken själva underdelen på svabben, tvättar en i taget under veckan, ser till att allt finns som jag skall ha hemma till dem. Är nu på jakt efter dammsugarpåsar, till de bägge dammsugare jag har. Åtgärdar stopp i röret på dem och ser till att köpa alla förbrukningsartiklar. Detta jag gjorde idag, är desinficerande så man tar den på sådant som kan innehålla massvis med bakterier. T ex handtag, ljusknappar mobilen, tangentbordet.

Helt enkelt bra att ha.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum