Dataspelsberoende klassas som sjukdom (Sydsvenskan)

Mer
Mer
6 år 2 månader sedan #1007738 av 1Dave
Skulle säga att jag hade ett dataspelsberoende förr. Så fort jag kom hem från jobbet så var det World of Warcraft(ett onlinespel) som gällde.
Satt uppe alldeles för länge på nätterna med det också.
Jag försummade familj/vänner/släkt.

/Dave
Mer
6 år 2 månader sedan #1007739 av Utomjordingen
Ja, jag har haft dataspelberoende i mitt liv! Värst var under 1980-talet när jag var i tonåren! Sen under 1990-2000-talet spelade jag också ganska ofta. Sen avtog dataspelberoende succesivt i början av 2010-talet.

Ja, jag kan även göra egna dataspel. När jag lärde mig att skapa egna dataspel då vart det inte så roligt längre med dataspel eftersom man genomskådade hur allt var programmerat.

Men kan tänka mig att spela dataspel ibland än idag! Fast jag vill hellre skapa egna dataspel - det är roligare!

Har nog spelat flera tusen dataspel i mitt liv... .
Mer
6 år 2 månader sedan #1007753 av Inwatto
Jag har spelet Pokémon GO som personlig tränare. Är slav under spelet kan man säga, för jag måste ut och spela varje dag, annars missar jag bonuspoäng. Det gör att jag rör lite på mig. Men, jag försummar inte släkt och vänner, så det har inga stora negativa effekter.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 2 månader sedan #1007783 av 1Dave
Har märkt att dagarna går mycket saktare utan spel. Spelandet förstörde verkligen tidsuppfattningen.

/Dave
Mer
6 år 2 månader sedan #1007796 av Encingnerius
Har man roligt så har man ^^.