Dataspelsberoende klassas som sjukdom (Sydsvenskan)

• 1Dave
  • 1Dave Profilbild
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • At your service!
Mer
05 jan 2018 19:16 #1007877 av 1Dave
Vem vet, någon kanske har knäckt det.

/Dave

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Nissegossen
  • Nissegossen Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • ½
Mer
05 jan 2018 19:21 #1007879 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dataspelsberoende klassas som sjukdom (Sydsvenskan)
Framdrivningen har jag valt motorer som sitter i ut änden av rotorbladsskivorna och där med hjälp av rammotorer utan rörliga delar, visserligen behövs det hög hastighet för dem att starta, men redan på 50-talet fanns sådana för typ helikopter så det funkar, bara det att de startar med en motor som drar fästa i en enkel kuggkrans på flygkroppen, de roterar då mot varandra. Jag skulle även kunna tänka mig på en motor som finns i den fasta punkten i flygkroppen

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

• Nissegossen
  • Nissegossen Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • ½
Mer
05 jan 2018 19:24 #1007880 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dataspelsberoende klassas som sjukdom (Sydsvenskan)

1983Dave skrev: Vem vet, någon kanske har knäckt det.

Knappast det finns inget sådant byggt och är det någon som skapat den hade det varit ute hos allmänheten och det hade slagits upp på första sidan i alla tidningar och nyhetskanaler.

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

• Nissegossen
  • Nissegossen Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • ½
Mer
05 jan 2018 19:29 #1007882 av Nissegossen
Själva flygkroppen står alltid stila där utrymmet för piloten sitter, det här är svaret på 60-talet som faktiskt går att både bygga och flyga

• vnv
  • vnv Profilbild Författare till inlägg
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
Mer
06 jan 2018 16:24 #1008238 av vnv

Mer
11 jan 2018 15:44 #1010622 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Dataspelsberoende klassas som sjukdom (Sydsvenskan)
I år har jag funderat på att köpa en Xbox One men är samtidigt lite rädd att jag kommer få tillbaka spelberoendet och försumma mycket annat i mitt liv. Så jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska börja spela igen.

Mer
11 jan 2018 17:19 #1010657 av Encingnerius
Svar från Encingnerius i ämnet Dataspelsberoende klassas som sjukdom (Sydsvenskan)
Det gäller att hitta en bra balans.

Mer
11 jan 2018 17:24 #1010660 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Dataspelsberoende klassas som sjukdom (Sydsvenskan)
Om jag ska vara ärlig så gillar jag inte regelbundna tider utan jag är mer som går efter slumpmässiga rutiner. Jag har varit som robot en gång i tiden och det var mer som piska som drivkraft istället för morot. Fick nog av att gå efter schema sen dess! Risken är när man inte har regebundna tider i tillvaron och spelar dataspel att man försummar tiden ännu mer.

Sidan laddades på: 0.264 sekunder