Överraskande upptäckt: Därför går du upp i vikt på vintern

• Nissegossen
  • Nissegossen Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
14 jan 2018 12:04 #1011788 av Nissegossen
Stramar byxorna lite extra nu efter jul? Det kanske inte bara är julmatens fel.
Ny forskning menar att det finns ett samband mellan hur mycket dagsljus vi får och hur mycket fett vår kropp lagrar.
http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/vikt/overraskande-upptackt-darfor-gar-du-upp-i-vikt-pa-vintern-/

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
14 jan 2018 12:16 #1011796 av memphis
denna jul passerade utan att jag gick upp nånting!! Tror att jag hållit exakt samma vikt. Att inte gå upp längre är också ett positivt resultat. Men jag står och stampar. Ska kolla sköldkörtelvärdena nästa vecka. Om de är bra nu så måste jag anstränga mig lite mer med vikten.

Mer
14 jan 2018 13:46 #1011842 av Geta
Har inte gått upp i vikt under den här julen. Åt väldigt lite julmat och brukar vara ute i ljuset varje dag.

Mer
14 jan 2018 14:36 #1011855 av wasp
Har heller inte gått upp i vikt. Åt mindre än vanligt den här julen, mycket beroende på att det hänt en del kring mig. Min bästa kompis dog på sjukhuset i lungcancer 27/12 och min brors exfrus syster dog den 26/12. Tråkigt, men så är livet!

Mer
14 jan 2018 15:04 #1011863 av Encingnerius
Det var tråkigt att läsa.

Mer
14 jan 2018 15:05 #1011864 av Encingnerius
Det kanske finns en koppling mellan vädret och vara ute, om man inte har bestämt sig för att så lång tid ska jag vara ute oavsett vädret, till exempel när det regnar?

• Nissegossen
  • Nissegossen Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
14 jan 2018 15:08 #1011867 av Nissegossen
Beklagar wasp! Du förtjänar en stor kram!
:kram :hjärta :kram The big hug
[youtube:9vn9c60f]VjXyB8rER4E[/youtube:9vn9c60f]

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Likartade ämnen

Trådens ämneRelevansDatum för senaste postning
Forskarnas oväntade upptäckt: Därför blir vissa över 90 år3onsdag, 21 februari 2018
upplevelser av en högre kraft, eller meditativa upplevelser2måndag, 01 juni 2009
När går ni upp?2lördag, 18 augusti 2012
När går ni upp?2tisdag, 17 januari 2017
Energi går upp till huvudet2lördag, 07 september 2019
Sidan laddades på: 0.343 sekunder