Byggnadsställningsbyggare

Mer
6 år 1 månad sedan #1030930 av Nissegossen
En ställning utan för ett hus, rasade ställningen och två direktörer slänger anklagelser mot varandra.
Ordkrig efter ställningsras i Göteborg: ”Lite smaklöst"
www.expressen.se/gt/ordkrig-efter-stalln...eborg-lite-smaklost/

Jag säger direkt, de som reste ställningen har inte borrat hål i väggen och där satt förstärkning under ställningsbyggets gång ned ifrån och upp, detta måste göras pga annars känd rasrisk, att ställningsbyggnads företaget nu anklagar murarna som jobbade där hade burit sig dumt åt är skrattretande då de har ansvar för att just säkra ställningen nere ifrån och upp. Det företaget går förlorande i varje instans vid en rättegång och detta kan göra att det företaget går i konkurs. Att han påstår att det är murarnas fel är både falskt och ett spel om människors liv och de borde få hårda straff

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1030934 av Nissegossen
Det lärde jag mig redan som barn och har själv stått på ställningar och jobbat, det fel murarna gjorde var att över huvudlaget gå upp på ställningen utan att kolla om den var säker.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1030935 av Geta
Svar från Geta i ämnet Byggnads ställnings byggare
Några murare hade klättrat ner från byggnadsställningarna några minuter innan det rasade. De fick krishjälp.
Mer
6 år 1 månad sedan #1030949 av Nissegossen
Företaget som stod förställningarna heter No Problems Förr innan jag insjuknade sade Jugoslaverna på puben de sade ni jema problemas och varje gång de sade det till mig, fick jag problem med den personen. Det är det samma som i svenskan inga problem men varje som säger det är inga problem, det den personen gör är att jag får problem

Det är som att någon säger det är ingen fara, just då är faran som störst

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum