Musiker har dålig psykisk hälsa (SVT)

Mer
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1056537 av Utomjordingen
Förvånar mig inte alls att musiker mår psykisk dåligt!

Min musik Cd-samling så är säkert 90 % drogrelaterad musik. Alltså, musiker är mer eller mindre drog missbrukare - en del har dött och andra lever.
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 11 månader sedan #1056587 av Admin1
Musikterapi används ju vid psykossjukdomar, men problemen kanske orsakas av annat än själva musiken, som missbruk och stress.
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1056597 av Utomjordingen
När jag skapade egen musik som mest så hade jag hörselhallucinationer (röster)/demoner som kritiserade mina låtar som jag skapade. Jag själv tyckte musiken var bra som jag hade skapat. Men rösterna/demonerna tyckte inte mina låtar var bra så det knäckte mig rejält så därför la jag då ner allt på ett sätt att fortsätta skapa musik. Fast min kvinna tyckte jag skapade/spelade bra musik så hjälpte det mig inte att vilja fortsätta skapa musik. För rösterna/demonerna bara trakasserade mig hela tiden!

Sen, många utav min musik CD-samling, så har musiker som missbrukat droger - är också dom bästa musikskapare enligt mig.
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 11 månader sedan #1056641 av Drummer
Jag kan räkna på en hand vilka musiker som inte haft problem med droger eller alkohol! Det finns en väldig skapandekraft och kreativitet med musiken som förstärks av droger! Jag har själv varit i missbruk, men då mest alkohol och tabletter! Men det är många år sedan nu!
Mer
5 år 10 månader sedan #1056772 av Admin1
Nästan alla här som haft problem med missbruk har inte varit musiker. Tror att det bara varit två musiker här med alkoholproblem.