Varningen: Hundratals kan dö av värmeböljan

Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1072572 av Nissegossen
Värmeböljan är ett hälsohot.

En varm sommar kan 500 svenskar dö av hetta. Redan sjuka och sköra äldre drabbas hårdast - och SMHI har utfärdat en klass 2-varning.

Sjukvård och äldreomsorg måste få bättre krisberedskap för farliga värmeböljor, tycker professor Bertil Forsberg.

– Det måste till åtgärder, det går inte att vifta bort det här längre.
www.expressen.se/nyheter/varningen-hundr...n-do-av-varmeboljan/

Där ibland Adimins Pappa är i farozonen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1072579 av Geta
Admin1 har nog koll på sin pappa.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1072645 av Nissegossen
OK! Tror jag också.

AC? Det är ju så att ICA handlaren har en AC på taket till sin butik. När jag handlade där tog jag mitt inköpta och gick ut packade kärran och återigen en dusch med vinden. gick in igen och tog honom när han fyllde hyllorna med nya varor. Sade till honom din AC får jag en dusch av vatten som jag inte vet vad är för vatten. Jag sade till honom att en trätgirig kvinna är som ständigt takdropp, samt bättre att bo på taket än dela hela bostaden med en trätgirig kvinna. Han sade du har läst din Bibel( förövrigt var den sönderläst och tydligen har den fått fötter, kan inte hitta den) det står i ordspråksboken. Ta och fixa droppet utanför dörren och jag gick in igen var för att hon utanför skulle få vatten.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1072829 av Admin1
Jag har köpt 1,5 l iste åt min pappa på Willys, som kostade 9 kr.