Nya studier: Rött kött och ost är bra för hjärtat En ny studie menar att regelbu

Mer
5 år 6 månader sedan #1084479 av Nissegossen
Är kött bra eller dåligt för hälsan?

Ämnet är helt klart omdiskuterat, och nya studier och rön kommer hela tiden.

Ny menar en ny studie att de som äter oprocessat rött kött och ost löper mindre risk att dö i förtid och drabbas av hjärtproblem.
www.expressen.se/halsoliv/halsa/nya-stud...ar-bra-for-hjartat-/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 6 månader sedan #1084688 av Cosmos
Det är självklart att det är bra för kroppen med naturliga råvaror. Animaliska födoämnen, protein, har alltid varit det bästa sättet att hålla sig frisk. Man ska lyssna på sin kropp, inte på hälsogurus som ändrar sina råd vartefter det blåser.

Genom all anti-köttpropaganda underminerar man böndernas levebröd. Ska vi inte ha några bönder?
Mer
5 år 6 månader sedan #1084706 av Nissegossen
Det om vi fick så hög ersättning som gör att vi kan köpa svenskt kött, priserna ligger på ungefär 300 kr för en måltid på svenskt kött. Vi som har låg ersättning säger hur skall det vara möjligt för oss välja svenskt kött på bordet? När jag köper kött är det allmänt att jag väljer annat än svenskt kött att äta för den krassa sanningen att jag har inga pengar till det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 6 månader sedan #1084710 av Cosmos
Där jag handlar finns inget annat än svenskt kött och det är dåligt. Kossor på Irland har säkerligen lika bra som våra kossor. Här slår man sig för bröstet och menar att det inte finns något mer djurvänligt alternativ än hur vi gör i Sverige. Det är att ha hybris i denna "humanitära stormakt". Jag känner tyvärr inga lantbrukare men lider varje dag med dem när s k miljöorganisationer och partier till vänster propagerar för köttfria alternativ och höga skatter på djurprodukter. Varför inte lägga skatt på godis och chips istället?
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1084717 av Geta
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Geta.
Mer
5 år 6 månader sedan #1085012 av 1Dave
Jag kommer undvika kött så länge jag kan. Skulle det bli kris/brist på vegetariska alternativ så skulle jag förmodligen äta det igen.

/Dave