Promenader kan minska risken för svår stroke

Mer
5 år 6 månader sedan #1089915 av Nissegossen
Promenera mera. Det minskar risken att drabbas av stroke – men kan också innebära att en stroke blir mindre allvarlig om olyckan väl är framme.

Ny forskning visar att så lite som en halvtimmes promenad om dagen kan göra stor nytta.
www.expressen.se/halsoliv/halsa/sjukdoma...ken-for-svar-stroke/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 6 månader sedan #1089965 av Geta
Promenader kan aldrig vara fel.
Mer
5 år 6 månader sedan #1089976 av 1Dave
Slita på knäna.

/Dave
Mer
5 år 6 månader sedan #1089977 av Geta
Om man är överviktig är det bättre att cykla eller simma. Men rörelse smörjer lederna också. Till och med, när man har artros ska man inte sluta röra på sig.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1089994 av Nissegossen
Har någon kunnat glömt vad jag skrivit tidigare ang Artros och boten mot artros? Det får man inte säga då det faktiskt är mat och ingen medicin, då för att få lindring av artros, faktiskt är boten men som man får underhälla det brosk som det som gäller och det talas om precis vad Geta skriver motion ger lindring att vara aktivt fysiskt. Ang buljongen man skall koka själv av ett kyckling, men det går lika bra att använda kyckling buljong tärning. Koka upp se till att den löses. Nypon heter i det Engelska, RoseHips då de redan satte namnet på den på det engelska namnet redan innan namnet.
Jag följde receptet slaviskt tills jag en dag när jag glömt kuren, jag hade ingen smärta mer.

Det byggde brosk även i min rygg, allt samantaget gjorde att jag hade inga smätor i ryggen heller, kort sagt, det är boten, även om läkare säger anorlunda

kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d713c...7-lindring-av-artros

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1089997 av Zoidar
Min morfar promenerade varje dag, hela sitt liv till hans bortgång. Han blev 96 år (tror jag det var).

Jag har lite svårt att promenera långa sträckor, uppåt 10 km, då börjar jag få ont i fötterna för jag är plattfotad. Cykel tror jag är ett utmärkt alternativ, även simning för den som gillar våtläggning :mrgreen:.

Anchored in Christ ✟