Fem livsmedel som är rika på D-vitamin D-vitamin bildas i huden när det utsätts

Mer
5 år 4 månader sedan #1106182 av Nissegossen
D-vitamin är en av få vitaminer som vi svenskar kan behöva äta tillskott för. Särskilt när det blir mörkare och solen lyser med sin frånvaro.

Det livsviktiga vitaminet bildas när uv-ljus träffar huden, men det finns andra sätt att få i sig.

Här listar vi fem livsmedel som boostar ditt intag!

Efter min sågning av vitaminpiller måste jag ju komma med ett alternativ, livsmedel som innehåller det man bör ha i kroppen.
www.expressen.se/halsoliv/halsa/fem-livs...r-rika-pa-d-vitamin/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 4 månader sedan #1106183 av Geta
Motion kan också förhindra benskörhet. Men D-vitamin och solljus är också bra.
Mer
5 år 4 månader sedan #1106185 av Nissegossen
Geta

Motion kan också förhindra benskörhet. Men D-vitamin och solljus är också bra.

Att blanda D-vitamin med kalk gör att man kan få förkalkade lungor ingen bra kombination. Få i dig kalk genom maten ost, mjölk annat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 4 månader sedan #1106203 av Richard
Optimalt med D-vitamin är 75-125 nmol/l. Jag hade 9 nmol/l... Så nu får jag utskrivet Divisun, o tar 1600 IE om dagen. Var o lämnade nytt prov för en vecka sen, men har ej fått svar ännu.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1106211 av Nissegossen
Rickard
Optimalt med D-vitamin är 75-125 nmol/l. Jag hade 9 nmol/l... Så nu får jag utskrivet Divisun, o tar 1600 IE om dagen. Var o lämnade nytt prov för en vecka sen, men har ej fått svar ännu.
Jag har den också
Utskrivet genom öppenvården

www.expressen.se/halsoliv/halsa/sjukdoma...-lager-av-d-vitamin/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.