Hårtråden

Mer
4 år 3 månader sedan #1219734 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hårtråden

memphis skrev: Jag har tvättat håret och väntar nu på att det ska torka innan jag lägger mig. Man ska inte gå och lägga sig med blött hår. Varför vet jag inte, men det kanske slits mot kudden.


Risk för sjukdom

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1231057 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Hårtråden
Idag var jag och klippte kalufsen hos en ny frisör. Det blev riktigt bra. Hon använde produkter från Kerastase och ColorWow, två märken jag aldrig provat innan. Tyvärr känns håret lite starkt parfymerat av alla produkter men fint blev det.

Är det någon som har tips på vad man kan ha i längderna så de inte blir så torra, toviga och frissiga? Något leave-inbalsam kanske?
Mer
4 år 2 månader sedan #1231059 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hårtråden
Jag brukade ha nån typ av hårolja i topparna, eller jojobaolja alt. mandelolja, när jag hade problem med torra toppar. Men det är ju så lätt att ta för mycket tycker jag, så håret ser fett ut. Olja funkar jättebra på mörkt hår, ljust hår ser lätt fett ut. Men är man försiktig med mängden så blir det bra!
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1231068 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Hårtråden
Ja, exakt så har det varit för mig. Att det lätt blir för fett när jag använder mandelolja. Tidigare använde jag redken extreme anti snap och tyckte den var skaplig. Men gillade inte lukten på den.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Vittrad.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1231080 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hårtråden
Jag är gråhårig framåt och grått hår är lite torrt upplever jag. Så jag använder nån slags olja där. Men jag har ett problem - varför ser håret alltid ut som ett skatbo när man vaknar? Jag har fys på förmiddagarna med mössa på så nu går det ändå rätt ok. Men ska jag till gymmet med mitt ormbo är det inte lika kul. Funderar på att använda keps men passar verkligen inte i keps. Har för brett ansikte och det ser ut som att jag har en fingerborg på huvudet med kepsen. Men men. Kanske värre med ett fågelbo. Jag duschar alltid mitt på dagen efter fys. Sen funkar ju håret. Håller oxå på att spara ut till långt. Det är på tiden, vart korthårig i 9 år nu och det vill jag inte vara, men det är så hemskt besvärligt att spara ut. Mellanlängderna är inte att leka med. Jag går nu till frisören med jämna mellanrum så att jag kan ha en dräglig frisyr medans jag sparar ut, från snagg.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Amandara.
Mer
4 år 2 månader sedan #1231117 av Miika
Svar från Miika i ämnet Hårtråden
Färgade håret igår, det blev kastanjebrunt