Musikal om psykisk ohälsa i Göteborg (GP)

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
5 år 2 månader sedan #1128514 av Geta
Mer
5 år 2 månader sedan #1128518 av Admin1
Verkar intressant.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128604 av Cider
Vilken psykisk ohälsa handlar den om? Begreppet är luddigt och kan handla om alltifrån stress i vardagen eller till att drabbas och (över)leva med allvarlig psykisk sjukdom?
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
5 år 2 månader sedan #1128606 av Geta
Det framgår inte. Nissegossen har varit aktiv på aktivitetshuset Gyllenkroken i Göteborg. Han borde veta vilka som brukar gå där.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1128639 av Nissegossen
Vilken psykisk ohälsa handlar den om? Begreppet är luddigt och kan handla om alltifrån stress i vardagen eller till att drabbas och (över)leva med allvarlig psykisk sjukdom?

Förr var det enbart för dem med Schizofreni, numera för andra psykiska sjukdomar också. Jag själv har skrivit texter till en teaterpjäs, som sattes upp på teater UNO när den fanns. Vi var 20st medförfattare och är nedkokad till 20 texter av 200. När den gick på teater UNO var det slutsålt varje kväll och den sattes upp i 10 tillfällen, lokalerna var därefter uppbokat av annat.

Då kläcktes iden om en radioteaterföreställning och Sveriges radio nappade och den blev inspelad i Sveriges radio Delsjövägen, när vi var där för att höra den färdiga pjäsen, direkt efter gick jag direkt till teknikern som satt vid inspelningsdatorn och jag sade jag vill ha den på skiva vilket jag fick . Pjäsen ligger på viska, fråga snällt Admin om du vill lyssna. Mina texter ligger på 3 ställen i pjäsen men det är skådespelare som läser upp texterna

Andra författare stod själva på scen med sina egna texter och framförde dem. Jag själv pallade inte att stå på scen själv. Ja, en del av mina texter ligger på viska

Jag själv satt i publiken och två damer sade, han måste vara skådespelare som är på scen nu. Jag höll på att gapskratta åt dem. Han var ju en av dem som framförde sitt eget skrivna

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128660 av Cider
Så bra. Schizofreni och psykoser måste få ta större plats när man pratar om psykisk ohälsa idag, även på scen.